Overslaan en naar de inhoud gaan

“Kijkcijfers PO niet langer zaligmakend

Kijk- en luistercijfers zijn voor de Publieke Omroep niet langer van het grootste belang. In een brief over de mediabegroting waar het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot nu toe hield de staatssecretaris vast aan een gezamenlijk marktaandeel van 40 procent voor de drie publieke zenders. De Tweede Kamer en beleidsmakers in Hilversum klaagden al langer over de overheersende rol van de kijkcijfers.

Van der Laan vindt dat onder meer door de plannen van John de Mol met Nickelodeon publieke omroepen niet langer alleen maar op kijkcijfers mogen worden afgerekend. Zo zou zwaarder moeten meewegen of de Publieke Omroep bepaalde doelgroepen, bijvoorbeeld cultuurliefhebbers, bereikt, ook als die groep betrekkelijk klein is (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in