Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike gedaagd voor Freestyle-commercial

Een sportkledingbedrijf uit New York sleept Nike en reclamebureau Wieden & Kennedy (Portland) voor de rechter omdat het zogenaamde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf Game Over zegt dat ‘shakin’ (schudden) een vorm is van moderne straatdans gemixed met basketbaldribbels en claimt dat ze het gebruikt voor de eigen marketing, meldt Adage. Game Over zou het in 1998 hebben bedacht en sindsdien houdt het bedrijf shakin’-wedstrijden op scholen in New York. De gewraakte commercial dingt mee naar een Leeuw op het International Advertising Festival in Cannes, dat nu bezig is. Volgens een woordvoerder van Nike wil het sportmerk zich ‘graag verdedigen’ tegen de aantijgingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in