De voorzieningenrechter in Den Haag oordeelde dat KPN en al zijn medewerkers moeten stoppen met het doen van negatieve uitspraken over de verkooptechniek of bedrijfsvoering van Pretium.
KPN-medewerkers zouden misleidende brieven sturen naar klanten die naar Pretium willen overstappen. Ook zou telecombedrijf klanten lokken naar zijn helpdesk en hen aansporen klachten over Pretium in te dienen bij verschillende toezichts- en consumentenautoriteiten.
De twee bedrijven liggen al enkele jaren met elkaar overhoop en hebben al verschillende rechtszaken tegen elkaar aangespannen.
Pretium voelde zich door de acties van KPN zo in zijn eer aangetast dat het bedrijf een publieke rectificatie eiste in alle landelijke dagbladen en op de website van KPN. Die eis wees de rechter af, omdat Pretium geen bewijs kon overleggen dat bepaalde berichten in een landelijke krant en Kamervragen over de kwestie door KPN bewust zijn geïnitieerd (ANP).

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu