Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever blijft bij Mindshare

Het omvangrijke media-account van Unilever blijft voor het grootste deel in handen van MindShare (WPP), zo werd gisteravond bekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat geldt in elk geval voor de belangen in Noord-Amerika en West-Europa (dus ook Nederland) en Canada. Dit laatste land is een ‘win’, de andere twee waren al in handen van MindShare. Insiders schatten dat zo’n 70 à 80 pct van de Unilever-mediauitgaven via MindShare blijven lopen.

Bij MindShare Amsterdam wilde niemand commentaar leveren op het nieuws, naar verwachting komt Unilever later vandaag met een persverklaring. MindShare Amsterdam werkte de afgelopen vijf jaar voor Unilever, in twee periodes. Of het commitment van Unilever voor MindShare nu weer een periode van vijf jaar betreft, is niet duidelijk. In het laatste deel van de langdurige pitch ging de strijd tussen MindShare en OMD/PHD.

Onlangs werd al bekend dat het Chinese deel van het Unilever media-account is handen is gekomen van PHD, onderdeel van Omnicom. Unilever blijft in Latijns-Amerika en Rusland bij Initiative (IPG).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in