Premium

Embrosa kan met groeigeld meer consumenten digitaal interesseren om lokaal te winkelen

De Nederlandse startup wil onder andere extra personeel aannemen, meer aan marketing doen en zijn techniek verbeteren.

Oprichters Rogier van den Berg (l) en Melanie van Norden
Afbeelding: Embrosa

Embrosa, een Nederlandse startup die (inter)nationale merken digitaal laat adverteren in de buurt van fysieke winkels, heeft 450 duizend euro opgehaald om verder te groeien. Met de investering wil Embrosa meer personeel aannemen, waaronder voor verkoop, marketing en techniek. Het platform doorontwikkelen staat ook op de planning.

Lokale winkeliers meer zichtbaar maken

De techniek van Embrosa stelt merken in staat om digitaal via verschillende platformen te adverteren rondom specifieke winkels. Grote merken draaien op voor de marketingkosten om lokale winkeliers - die hun producten verkopen - meer digitaal zichtbaar te maken. Veel zelfstandige winkels laten namelijk online advertentiekansen liggen, zo luidt het bij Embrosa. Het marketingplatform van de startup laadt advertenties voor de winkeliers in en toont die via sociale media zoals Instagram en Facebook aan passanten in de buurt van de betreffende winkels. Grote merken leveren die advertenties aan. Het platform van Embrosa ondersteunt verschillende landen en landen. 

Een business case die aanspreekt, zo getuige het groeikapitaal van onder meer de provincie Limburg en private investeerders. De zoektocht naar groeigeld is een jaar geleden gestart en deze week afgerond.

Uitbreiden

Met het groeikapitaal wil Embrosa niet alleen zijn platform verbeteren en personeelsbestand vergroten, maar ook zijn werkzaamheden uitbreiden. Zo wil de startup in meer landen actief worden en meer branches toevoegen aan zijn advertentiebestand. Op dit moment werkt Embrosa namelijk voor merken die actief zijn in de voedings-, dranken- en brillen- en contactlenzenindustrie. Adverteren kan zo in totaal bij ruim driehonderd winkels. Sommige van die winkels verkopen producten in story only, die dus niet via webwinkels te koop zijn.

Een voorbeeld zijn de kinderbrillen van Milo & Me, die alleen bij lokale opticiens verkrijgbaar zijn. Een internationale advertentiecampagne starten heeft voor Milo & Me daarom geen zin, legt Melanie van Norden (medeoprichter van Embrosa) uit. Een advertentie van Milo & Me voor zijn brillen en een lokale opticien verschijnt juist alleen binnen een bepaalde straal van de betreffende winkel, vertelt zij.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie