Apple Pay is de missing link voor de mobile marketeer

“Met Apple Pay zijn we in staat om de customer journey compleet te maken” aldus Puneet Mehta, CEO van MobileROI.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mobiele betalingen kunnen het totale shopping proces vervolmaken. Zo kan het shoppen in winkels een hele andere ervaring worden door het proces voor de gebruiker te stroomlijnen, van oriëntatie buiten de winkel, herkend worden voor de winkel, informatie tonen bij producten, aanbieden van kortingen en vouchers en uiteindelijk betalen. Allemaal met 1 device. En wanneer een proces simpel is, zal het gebruik groter zijn. De data voor de winkelier en de marketeer zullen ook een stuk rijker zijn nu de betalingen 1-op-1 gekoppeld kunnen worden aan de eerdere customer journey waardoor er echt een totaalbeeld ontstaat van de gebruiker.

Apple is natuurlijk niet de eerste met mobiele betalingen, maar wanneer Apple met een dergelijke oplossing komt is er een grotere kans dat de techniek wordt gebruikt, aldus Mehta. Jim Sluzewski van Macy’s die eerder pilots hebben gedaan met Google Wallet sluit zicht hier bij aan:

“In both cases, those were very limited pilots. Apple Pay will be a much more widely distributed technology,” Sluzewski said. “We tested those systems, we learned from it, and Apple Pay is what’s moving forward at this point.”

Macy’s
Macy’s was vorig jaar al 1 van de eerste retailers die gebruik maakte van Beacons en na een succesvolle test rolt zij deze nu uit naar al haar warenhuizen in Amerika (4000 beacons in 793 winkels). Daarnaast is Macy’s ook 1 van de eerste retailers die Apple Pay gaat uitrollen in haar winkels. Macy’s loopt voorop in het inzetten van nieuwe technologie om zo de online en offline shopping experience samen te laten komen. Dit levert ook veel realtime data op wat in een competetieve omgeving als retail een belangrijke voorsprong geeft.

De verleiding voor winkeliers en marketeers om “los te gaan” met nieuwe technieken als beacons zal groot zijn, maar voor een optimale user experience zal hier voorzichtig mee omgesprongen moeten worden. Voor je het weet jaag je de klant juist de winkel uit en zullen ze helemaal geen berichten meer van je willen ontvangen. Er moet goed gekeken worden naar de context binnen de customer journey, die per retailer weer totaal verschillend kan zijn. Zo zal bijvoorbeeld de experience bij een warenhuis totaal anders zijn dan bij een auto showroom. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie