Zelfs de billboards in New York staan op pauze

Rogier Vijverberg, creative director van SuperHeroes, maakte in New York een billboard-fotorapportage.

Rogier Vijverberg - Paused Billboards

Vijverberg die eerder al reageerde op de Adformatie Connects Live uitzending van gisteren heeft een korte tijd geleden een fotorapportage door de stad New York gemaakt. Met de kennis van reclame, digital, merken en media bracht hij de billboards in stad in beeld. Billboards die op pauze staan in de stad waarvan men zegt dat die nooit slaapt. Vijverberg begeleidt zijn werk met de woorden:

Advertentie
advertisement
Zes weken in lockdown en we zijn er aan gewend om wakker te worden van het geluid van fluitende vogels. De straten zijn leeg, op een gemaskerde hardloper na hier en daar, terwijl de bomen [wat geven die nu om Covid] elke dag groener worden.
 
New Yorkers zijn stoer. Maar de stad waarin zij wonen vertoont de langzame tekenen van verval. Het zijn niet enkel de witgeschilderde muren die elke dag meer getagged worden met graffitti. Buitenreclame staat stil en de billboards verworden tot verlaten landschappen.

We weten niet hoe de advertentiewereld eruitziet over een paar weken. Of maanden. De billboards staan op pauze en toch vinden ze een manier om te roepen: ‘Hey, ik ben er nog steeds.’
Rogier Vijverberg - Sleeping billboards [fotorapportage hieronder]

Paused Billboards

Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards
Rogier Vijverberg - Paused Billboards

Plaats als eerste een reactie

Advertentie