Overslaan en naar de inhoud gaan

Artis en Dept sluiten strategisch partnerschap voor 'online natuurbeleving'

Dept gaat Artis de komende jaren ondersteunen in de missie: mensen opnieuw verbinden met de natuur
Artis Dept
Artis Dept

'Pro bono'-projecten

Met dit partnerschap verdiepen de organisaties hun relatie, zowel online als op locatie. Naast het doorlopend aanscherpen van de website en de app, staat de komende tijd staat in het teken van een aantal 'pro bono'-projecten. Eén daarvan is de ontwikkeling van een nieuw digitaal platform in aanloop naar de heropening van het Artis-Aquarium in 2026 waarin educatie, beleving, publieksinformatie en fondsenwerving op een logische manier samen moeten komen.

Daarnaast wordt Artis onderdeel van de jaarlijkse Dept Cares Day, een wereldwijd initiatief waarin medewerkers hun tijd inzetten voor positieve impact. De samenwerking sluit daarmee aan bij de duurzame ambities. Eerder dit jaar wist het bureau zijn B Corp-certificering te verlengen.

Groei aantal gebruikers

Begin dit jaar werd een nieuw, contentgedreven platform voor Artis-Park, Micropia en het Groote Museum gelanceerd. Door een slim geïntegreerd CMS sluit de online ervaring nu naadloos aan op wat bezoekers fysiek in het park en de musea ervaren. Daarnaast werd een nieuwe app ontwikkeld.

Sinds de lancering is het aantal actieve gebruikers van de website met 50 tot 60 procent toegenomen, zijn er 40 procent meer event-inschrijvingen en steeg het aantal donaties met 300 procent, volgens Dept. Het bureau en Artis wonnen een DIA Award voor digitale communicatie en een gouden Umbraco Award voor Best Designed Site.

Ook online voelbaar

'Wat mensen in Artis meemaken is bijzonder: ze komen op een unieke plek midden in de stad écht in contact met het leven om ons heen', zegt Artis-directeur Rembrandt Sutorius. 'Dept helpt ons om die ervaring ook online voelbaar te maken – op een manier die net zo uitnodigend en duidelijk is.'

Volgens Dimi Albers, global ceo van Dept, is deze samenwerking exemplarisch voor wat technologie en creativiteit kunnen betekenen: “Wij geloven in de kracht van technologie en creativiteit om betekenisvolle verbindingen te maken tussen mensen en de wereld om hen heen. Onze samenwerking met Artis is daar een mooi voorbeeld van. We zijn trots dat we dit nu officieel als strategisch partner voortzetten.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in