
Dept is officieel strategisch partner van Artis geworden. De twee werken al jaren succesvol samen. Binnen het partnerschap gaat het bureau zijn technologische expertise en creatieve vermogen inzetten om Artis de komende jaren te ondersteunen in de missie: mensen opnieuw verbinden met de natuur.
'Pro bono'-projecten
Vacatures
Senior PR & Account lead
HAGENSSenior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterMet dit partnerschap verdiepen de organisaties hun relatie, zowel online als op locatie. Naast het doorlopend aanscherpen van de website en de app, staat de komende tijd staat in het teken van een aantal 'pro bono'-projecten. Eén daarvan is de ontwikkeling van een nieuw digitaal platform in aanloop naar de heropening van het Artis-Aquarium in 2026 waarin educatie, beleving, publieksinformatie en fondsenwerving op een logische manier samen moeten komen.
Daarnaast wordt Artis onderdeel van de jaarlijkse Dept Cares Day, een wereldwijd initiatief waarin medewerkers hun tijd inzetten voor positieve impact. De samenwerking sluit daarmee aan bij de duurzame ambities. Eerder dit jaar wist het bureau zijn B Corp-certificering te verlengen.
Groei aantal gebruikers
Begin dit jaar werd een nieuw, contentgedreven platform voor Artis-Park, Micropia en het Groote Museum gelanceerd. Door een slim geïntegreerd CMS sluit de online ervaring nu naadloos aan op wat bezoekers fysiek in het park en de musea ervaren. Daarnaast werd een nieuwe app ontwikkeld.
Sinds de lancering is het aantal actieve gebruikers van de website met 50 tot 60 procent toegenomen, zijn er 40 procent meer event-inschrijvingen en steeg het aantal donaties met 300 procent, volgens Dept. Het bureau en Artis wonnen een DIA Award voor digitale communicatie en een gouden Umbraco Award voor Best Designed Site.
Ook online voelbaar
'Wat mensen in Artis meemaken is bijzonder: ze komen op een unieke plek midden in de stad écht in contact met het leven om ons heen', zegt Artis-directeur Rembrandt Sutorius. 'Dept helpt ons om die ervaring ook online voelbaar te maken – op een manier die net zo uitnodigend en duidelijk is.'
Volgens Dimi Albers, global ceo van Dept, is deze samenwerking exemplarisch voor wat technologie en creativiteit kunnen betekenen: “Wij geloven in de kracht van technologie en creativiteit om betekenisvolle verbindingen te maken tussen mensen en de wereld om hen heen. Onze samenwerking met Artis is daar een mooi voorbeeld van. We zijn trots dat we dit nu officieel als strategisch partner voortzetten.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee