Piet Hein Smit (voorheen oprichter van XXS Amsterdam en later oprichter van Today is Greenday) en Anke Frima-Meulendijks (medeoprichter van Deux Agency en Plaza Padel) hebben samen The Creating Society gelanceerd. Het nieuwe bureau richt zich op merkstrategie, creatie en realisatie, en maakt deel uit van Wholy Ground - een bureaunetwerk waarin ook The Leading Society van Map van Arem (leiderschap, team- en cultuurontwikkeling) en The Experience Society van Jorrit Konings (activatie & events) zijn verenigd.
Piet Hein Smit was jarenlang het gezicht van XXS Amsterdam, dat hij in 2017 verkocht aan Candid. Na zijn vertrek richtte hij het duurzame restaurant Today is Greenday op. Eerder dit jaar won hij een rechtszaak tegen Candid over de verkoop van XXS, waarmee een langlopend zakelijk conflict werd afgesloten.
Anke Frima werkte eerder in de marketing- en sportwereld en richtte onder meer Deux Agency op, gespecialiseerd in merkontwikkeling en influencer-marketing. Ook is ze oprichter van Plaza Padel, dat padelbanen combineert met merkactivatie en 'community-building'.
Flexibele groep
Binnen The Creating Society werkt een flexibele groep van strategen, ontwerpers, artdirectors, schrijvers, producers en architecten die per opdracht worden samengesteld. Vanuit Wholy Ground wordt waar nodig samengewerkt met specialisten op het gebied van leiderschap, cultuur, partnerships en employee experience.
Het kantoor van The Creating Society bevindt zich aan de Herengracht 320 in Amsterdam, waar ook de andere societies van Wholy Ground zijn gevestigd.
Volgens Anke Frima speelt het bureau in op de manier waarop samenwerking in het vak verandert: 'Organisaties hebben behoefte aan wendbare, multidisciplinaire teams die zich kunnen vormen rondom een vraagstuk. Diezelfde behoefte aan vrijheid en flexibiliteit leeft ook bij talent. The Creating Society brengt die twee werelden bij elkaar.'
Groot netwerk
Piet Hein Smit vult aan: 'We hebben de afgelopen periode het prototype van ons organisatiemodel getest bij diverse klanten. Deze tijd vraagt om zowel brede expertise als diepe ervaring. De samenwerking tussen Anke en mij rust op vertrouwen, een brede blik en een groot netwerk.'
Wholy Ground wil organisaties helpen om missie, mensen en merkexpressie beter op elkaar af te stemmen - of, zoals de groep het zelf samenvat: 'Zo binnen, zo buiten'.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu