PostNL bundelt dit jaar zijn feestdagencampagnes in één overkoepelend verhaal. In de nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door Hotel L’Amour, bezorgen niet alleen de postbezorgers, maar ook Sinterklaas en de Kerstman een glimlach - letterlijk. Beide iconen besteden hun drukke decemberwerk dit jaar uit aan PostNL, zodat ze zelf eindelijk tijd hebben om de feestdagen te vieren.
Opvallend is dat PostNL daarmee in het spoor treedt van Bol, dat vorige week een vergelijkbare campagne lanceerde waarin de Sint en de Kerstman eveneens samen optreden. Beide merken kiezen voor een luchtige, humoristische toon, al gaat PostNL met een hiphoppende Sint en Kerstman misschien nog een stapje verder.
Volgens Hotel L’Amour is de overeenkomst toeval. De samenwerking met PostNL betreft bovendien een eenmalige opdracht; het postbedrijf werkt doorgaans met meerdere bureaus.
Kaarten en pakketten onder één dak
De 360-gradenaanpak vormt voor PostNL een primeur: pakketten en kerstkaarten komen voor het eerst samen onder één paraplu. Zo wil het merk laten zien dat het de hele decemberdrukte aankan - van online bestellingen tot warme gebaren via de post.
De campagne sluit aan bij het succes van de Efteling-decemberzegels, waarop negen klassieke sprookjes en één speciaal PostNL-verhaal te zien zijn. Zo verandert elke kerstkaart, aldus het merk, in 'een klein sprookje in de brievenbus'.
PostNL ontzorgt
'Met deze campagne laten we zien dat we ontzorgen: jij viert, wij bezorgen,' zegt Jaimy Daniluk, marketeer bij PostNL. 'We verbinden mensen op alle mogelijke manieren - van pakketten tot sprookjes op een zegel.'
Volgens Peter van Rij, creative director bij Hotel L’Amour, lag de uitdaging in de digitale doorvertaling van het concept: 'PostNL vroeg ons een 360-campagne te ontwikkelen die niet vanuit tv, maar digital first vertrekt. Samen kozen we voor een luchtige, humorvolle insteek die energie geeft en blijft hangen.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu