Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook PostNL brengt Sint en de Kerstman samen in één campagne

De feesticonen besteden hun drukke decemberwerk uit aan PostNL. Hotel L'Amour ontwikkelde de campagne.
postnl
Sinterklaas en de Kerstman showen hun moves op de dansvloer.

PostNL bundelt dit jaar zijn feestdagencampagnes in één overkoepelend verhaal. In de nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door Hotel L’Amour, bezorgen niet alleen de postbezorgers, maar ook Sinterklaas en de Kerstman een glimlach - letterlijk. Beide iconen besteden hun drukke decemberwerk dit jaar uit aan PostNL, zodat ze zelf eindelijk tijd hebben om de feestdagen te vieren.

Opvallend is dat PostNL daarmee in het spoor treedt van Bol, dat vorige week een vergelijkbare campagne lanceerde waarin de Sint en de Kerstman eveneens samen optreden. Beide merken kiezen voor een luchtige, humoristische toon, al gaat PostNL met een hiphoppende Sint en Kerstman misschien nog een stapje verder.

Volgens Hotel L’Amour is de overeenkomst toeval. De samenwerking met PostNL betreft bovendien een eenmalige opdracht; het postbedrijf werkt doorgaans met meerdere bureaus.

Kaarten en pakketten onder één dak

De 360-gradenaanpak vormt voor PostNL een primeur: pakketten en kerstkaarten komen voor het eerst samen onder één paraplu. Zo wil het merk laten zien dat het de hele decemberdrukte aankan - van online bestellingen tot warme gebaren via de post.

De campagne sluit aan bij het succes van de Efteling-decemberzegels, waarop negen klassieke sprookjes en één speciaal PostNL-verhaal te zien zijn. Zo verandert elke kerstkaart, aldus het merk, in 'een klein sprookje in de brievenbus'.

PostNL ontzorgt

'Met deze campagne laten we zien dat we ontzorgen: jij viert, wij bezorgen,' zegt Jaimy Daniluk, marketeer bij PostNL. 'We verbinden mensen op alle mogelijke manieren - van pakketten tot sprookjes op een zegel.'

Volgens Peter van Rij, creative director bij Hotel L’Amour, lag de uitdaging in de digitale doorvertaling van het concept: 'PostNL vroeg ons een 360-campagne te ontwikkelen die niet vanuit tv, maar digital first vertrekt. Samen kozen we voor een luchtige, humorvolle insteek die energie geeft en blijft hangen.'

Credits:
Adverteerder: PostNL: Jaimy Daniluk, Julia Keijzer, Ingeborg Hoogeveen, Sanna Blonk, Mirjam Paauw
Concept: Hotel L’Amour
Mediabureau: Dentsu
Productiemaatschappij: Czar Amsterdam
Regisseur: Bart Timmer
DoP: Martijn Melis
Edit: Editors Amsterdam
Grading: De Grot
Postproductie: Post Office
Muziek: CrisandJef Music
Geluid: Public Audio
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in