Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgelaten Mark Rutte schalt bij inspectie Navo-top door de zaal: 'Jazeker, de Hypotheker'

Secretaris-generaal van de Navo grijpt voor de camera's terug naar collectief reclamegeheugen
Een goedgeluimde Mark Rutte en Dick Schoof voorafgaand aan de Navo-top
Een goedgeluimde Mark Rutte en Dick Schoof voorafgaand aan de Navo-top
© Robin van Lonkhuijsen ANP.
Een goedgeluimde Mark Rutte en Dick Schoof voorafgaand aan de Navo-top
Een goedgeluimde Mark Rutte en Dick Schoof voorafgaand aan de Navo-top
© Robin van Lonkhuijsen ANP.

Het is dan ook niet raar dat wie een paar woorden nodig heeft, bijvoorbeeld om een microfoon te testen, grijpt naar het zinnetje uit het nationale reclamearsenaal.

Zo ook Mark Rutte. Toen hij maandag samen met minister-president Dick Schoof de ruimte checkte waar het moet gebeuren ging hij alvast achter zijn stoel zitten, tikte even de twee micofoontjes aan en drukte geroutineerd het rode knopje in:

‘Jazeker, de Hypotheker’, liet de secretaris-generaal van de Navo door de zaal galmen. ‘Mooi, hé!’, voegde hij kinderlijk blij toe.

De slogan Jazeker, de Hypotheker werd volgens de overlevering rond het jaar 2000 geïntroduceerd, en is van de hand van Frank Pels. De slogan was in de commercials steevast te horen via een veel, veel te luide voice-over, wat flink bijdroeg aan de populariteit ervan.

De Hypotheker kon zijn lol niet op met de actie van Rutte en deelde het moment, dat de journaals in Nederland haalde, op LinkedIn.

In het overzicht van 50 onvergetelijke reclamezinnen dat Jaap Toorenaar voor het 50-jarig jubileum maakte, is Jazeker, de Hypotheker terug te vinden op een 28 plek.

De slogan wordt nu nog steeds gebruikt, eind april kwam een nieuwe campagne van De Hypotheker uit waar de bekende kreet 'jazeker' als remedie voor de onzekere koper is neergezet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in