
Over het collectieve geheugen van de Nederlander hoeft de reclamewereld zich geen zorgen te maken. Begin een slogan en goede kans dat die gedachteloos wordt afgemaakt:
Foutje, ……. .
Nog zo gezegd, …. …….. !
Een beetje vreemd, …. … …… .
Het is dan ook niet raar dat wie een paar woorden nodig heeft, bijvoorbeeld om een microfoon te testen, grijpt naar het zinnetje uit het nationale reclamearsenaal.
Vacatures
Projectmanager Marketing (32-36 uur)
Save the ChildrenEnterprise Advertising Sales Manager
TaboolaStagiair communicatie en marketing
SterZo ook Mark Rutte. Toen hij maandag samen met minister-president Dick Schoof de ruimte checkte waar het moet gebeuren ging hij alvast achter zijn stoel zitten, tikte even de twee micofoontjes aan en drukte geroutineerd het rode knopje in:
‘Jazeker, de Hypotheker’, liet de secretaris-generaal van de Navo door de zaal galmen. ‘Mooi, hé!’, voegde hij kinderlijk blij toe.
De slogan Jazeker, de Hypotheker werd volgens de overlevering rond het jaar 2000 geïntroduceerd, en is van de hand van Frank Pels. De slogan was in de commercials steevast te horen via een veel, veel te luide voice-over, wat flink bijdroeg aan de populariteit ervan.
De Hypotheker kon zijn lol niet op met de actie van Rutte en deelde het moment, dat de journaals in Nederland haalde, op LinkedIn.
In het overzicht van 50 onvergetelijke reclamezinnen dat Jaap Toorenaar voor het 50-jarig jubileum maakte, is Jazeker, de Hypotheker terug te vinden op een 28 plek.
De slogan wordt nu nog steeds gebruikt, eind april kwam een nieuwe campagne van De Hypotheker uit waar de bekende kreet 'jazeker' als remedie voor de onzekere koper is neergezet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu