Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse sporthelden in campagne Nederlandse Loterij rond Olympische Spelen

TBWA\Neboko ontwikkelde de 360-campagne.
kans
Oude beelden in sportcampagne Nederlandse Loterij.
kans
Oude beelden in sportcampagne Nederlandse Loterij.

Nederlandse Loterij is supporter van kansen. Dat is de boodschap in de nieuwe campagne van de Nederlandse Loterij. In de tv-commercial zien we Nederland 'als écht sportland', terwijl de kijker wordt gevraagd: wat is de kans...? De campagne wordt gelanceerd in aanloop naar de Olympische en Paralympische Spelen, die aanstaande vrijdag van start gaat.

related partner content for mobile comes here

In de commercial zien we oude beelden van prestaties van verschillende Nederlandse topsporters, zoals Epke Zonderland, Dafne Schippers en Anton Geesink. Hun prestaties worden steeds gekoppeld aan die ene vraag: wat is de kans...? Dat wij de wereld ontroeren? Dat wij de wereld veroveren? Dat we straks in Parijs geschiedenis schrijven?

Sportgeschiedenis

De Nederlandse Loterij wil maar zeggen: wat de kans ook is, wij geloven erin. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met TBWA\Neboko. Anouk Zink, managing director: 'Wat is de kans dat je zoveel sportgeschiedenis en emotie in één campagne kunt laten zien? We hopen hiermee een eerbetoon aan de sportgeschiedenis van ons land te geven. Want daar zijn we best trots op.'

De campagne wordt uitgerold via televisie, outdoor, radio en online. Ook komt de campagne terug in speciale rubrieken bij tv-programma's als RTL Boulevard, De Oranjezomer en Humberto à Paris en bij Qmusic. 

Credits:
Nederlandse Loterij: Arno de Jong, Renske de Laat, Lisbeth Gruppen, Lobke Berkhout en Danique de Barse 
Bureau: TBWA\Neboko
Mediabureau: Mindshare 
Online doorvertaling: Boomerang 
Offline edit: Pim van der Plas 
Sound design: AMP 
Grading: Ambassadors 
VFX & online: Ambassadors
Activaties: House of Sports - XG Sportmarketing - One:Nil
PR: Newslab

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in