Als je juridische hulp nodig hebt, kan een advocaat in de arm nemen verstandig zijn. Maar wat kost een advocaat? En wat doet een advocaat (niet)? Juridisch dienstverlener BrandMR - uitgesproken als Brandmeester - start een nieuwe campagne die twijfels en onzekerheden uitlicht waar mensen tijdens een juridisch conflict mee te maken (kunnen) krijgen. De campagne volgt mensen tijdens het proces van onzekerheid naar juridische duidelijkheid en roept op tot een gelijke strijd.
Team5pm ontwikkelde de strategische campagneopzet, waar de creatieve productiemaatschappij Medianauts samen met regisseur Susanne Opstal tekende voor de inhoudelijke ontwikkeling en productie. Volgens de partijen is een researchtraject van ruim een jaar voorafgegaan aan de campagne. In die periode zijn focusgroepen ondervraagd en is met tientallen advocaten gesproken. Die aanpak leidt tot een campagne (op in ieder geval YouTube, TikTok, Instagram en Facebook) waarin waargebeurde klantverhalen centraal staan, ondersteund door beeldmateriaal uit echte casussen.
Recht mijden
BrandMR wil zich van de concurrentie onderscheiden met juridische hulp volgens vier stappen en bijbehorende, vaste prijzen. Het bedrijf richt zich op 'de groeiende groep mensen die niet in aanmerking komen voor sociale advocatuur, maar ook de tarieven van een reguliere uurtje-factuurtje advocaat niet kan betalen', zo lezen we in een persbericht. Steeds meer Nederlanders lijken dus wal en schip te vallen en mijden daarom het recht, stelt BrandMR.
'Voor veel mensen is de drempel om een advocaat te benaderen hoog, bijvoorbeeld door onzekerheid over hoge kosten of het gebruik van ontoegankelijke taal', zegt Peter Hoitinga als marketingdirecteur van BrandMR. 'Met deze campagne willen we laten zien dat deze twijfels en obstakels heel normaal zijn, en mensen geruststellen dat juridische hulp door advocaten ook voor hen toegankelijk is. Zo kun je je recht halen, ongeacht wie je tegenover je hebt'.
Credits:
Klant: BrandMR
Verantwoordelijke klant: Eline Ruiter, Peter Hoitinga, Mitchell Tjong
Bureau: team5pm
Bureau creative: Anne Jaasma
Strategie: Stef van der Burg
Account: Sjoerd van Renselaar
Project Management: Renske Smits
Concept: Tom de Jong, Susanne Opstal
Productiemaatschappij: Medianauts
Regie: Susanne Opstal
Copy: Maarten van Kempen
Uitvoerend Producent: Tom de Jong
Productie: Martine Coehorst
DoP: Niels Lokhorst
Fotografie: Margarita Kouvatsu
Componist: Eren Önsoy
SFX & Afmix: MOST
Edit: Aron van Blooijs

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu