Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne BrandMR (Brandmeester) wil juridische twijfels wegnemen met waargebeurde klantverhalen

De campagne draait om waargebeurde klantverhalen, ondersteund door beeldmateriaal uit echte casussen. Medianauts en team5pm droegen bij.
BrandMR
© Aangeleverd

Als je juridische hulp nodig hebt, kan een advocaat in de arm nemen verstandig zijn. Maar wat kost een advocaat? En wat doet een advocaat (niet)? Juridisch dienstverlener BrandMR - uitgesproken als Brandmeester - start een nieuwe campagne die twijfels en onzekerheden uitlicht waar mensen tijdens een juridisch conflict mee te maken (kunnen) krijgen. De campagne volgt mensen tijdens het proces van onzekerheid naar juridische duidelijkheid en roept op tot een gelijke strijd. 

Team5pm ontwikkelde de strategische campagneopzet, waar de creatieve productiemaatschappij Medianauts samen met regisseur Susanne Opstal tekende voor de inhoudelijke ontwikkeling en productie. Volgens de partijen is een researchtraject van ruim een jaar voorafgegaan aan de campagne. In die periode zijn focusgroepen ondervraagd en is met tientallen advocaten gesproken. Die aanpak leidt tot een campagne (op in ieder geval YouTube, TikTok, Instagram en Facebook) waarin waargebeurde klantverhalen centraal staan, ondersteund door beeldmateriaal uit echte casussen. 

Recht mijden

BrandMR wil zich van de concurrentie onderscheiden met juridische hulp volgens vier stappen en bijbehorende, vaste prijzen. Het bedrijf richt zich op 'de groeiende groep mensen die niet in aanmerking komen voor sociale advocatuur, maar ook de tarieven van een reguliere uurtje-factuurtje advocaat niet kan betalen', zo lezen we in een persbericht. Steeds meer Nederlanders lijken dus wal en schip te vallen en mijden daarom het recht, stelt BrandMR. 

'Voor veel mensen is de drempel om een advocaat te benaderen hoog, bijvoorbeeld door onzekerheid over hoge kosten of het gebruik van ontoegankelijke taal', zegt Peter Hoitinga als marketingdirecteur van BrandMR. 'Met deze campagne willen we laten zien dat deze twijfels en obstakels heel normaal zijn, en mensen geruststellen dat juridische hulp door advocaten ook voor hen toegankelijk is. Zo kun je je recht halen, ongeacht wie je tegenover je hebt'.

Credits: 
Klant: BrandMR 
Verantwoordelijke klant: Eline Ruiter, Peter Hoitinga, Mitchell Tjong  
Bureau: team5pm
Bureau creative: Anne Jaasma 
Strategie: Stef van der Burg
Account: Sjoerd van Renselaar
Project Management: Renske Smits 
Concept: Tom de Jong, Susanne Opstal 
Productiemaatschappij: Medianauts 
Regie: Susanne Opstal
Copy: Maarten van Kempen
Uitvoerend Producent:  Tom de Jong
Productie: Martine Coehorst
DoP: Niels Lokhorst
Fotografie: Margarita Kouvatsu
Componist: Eren Önsoy
SFX & Afmix: MOST
Edit: Aron van Blooijs 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in