Overslaan en naar de inhoud gaan

Škoda stuurt met nieuwe campagne opnieuw aan op het ultieme zaterdaggevoel

Ook in het weekend lenen de ruimteknallers van Škoda zich voor gezin, hobby’s en ontspanning.
Škoda
Doordeweeks een onopvallende leaserijder, in het weekend een sportheld

Škoda en Selmore Creative Agency slaan opnieuw de handen ineen voor een nieuwe merkcampagne, waarin de zaterdag – inmiddels verankerd in het merk-DNA van Škoda – centraal staat. Onder de oproep ‘Breng je zaterdag tot leven’ laat de campagne zien hoe je alles uit je weekend haalt. Niet door lijstjes af te vinken, maar door te doen wat je echt wilt.

De campagne borduurt voort op een bekend inzicht: ook leaserijders kiezen hun auto op basis van de momenten waarop ze hem écht gebruiken – en dat is vaak in het weekend. “Zaterdag is de dag waarop alles samenkomt: gezin, hobby’s, ontspanning, avontuur,” aldus een woordvoerder van Škoda. “Onze ruime modellen sluiten daar perfect op aan.”

Zaterdagspullen worden karakters

In de nieuwe film volgen we een gezin dat samen met hun Škoda alles uit de zaterdag haalt. Wat begint met een ogenschijnlijk gewone rit, verandert al snel in een magisch avontuur. De typisch zaterdagse spullen uit de kofferbak – denk aan sporttassen, kampeerspullen of een gitaar – komen tot leven en vormen samen een bijzonder personage. Met deze compagnon beleeft het gezin hun ideale zaterdag, een verbeelding van wat er allemaal mogelijk is als je de ruimte hebt om eropuit te trekken. Dat laatste is natuurlijk een belangrijk aspect: de modellen van Škoda staan bekend om hun royale laadruimtes en slimme opbergoplossingen.

De commercial is geregisseerd door Joe Vanhoutteghem en geproduceerd door Czar. De soundtrack ‘My Fun’ is afkomstig van de Londense singer-songwriter en actrice Suki Waterhouse, en werd verzorgd via Amp.Amsterdam.

Van Guiding Idea tot prijswinnende case

De ‘zaterdag van Škoda’ is inmiddels onderdeel van een langetermijnpositionering. De case werd bekroond met onder meer een Gouden Effie en een Europese Effie in de categorie langlopende campagnes.

“De zaterdag van Škoda is het ultieme bewijs dat een Guiding Idea – zoals wij dat noemen – zorgt voor lange termijn consistentie,” zegt Niels Westra, Creative Partner bij Selmore. “En tegelijkertijd blijft inspireren tot nieuwe ideeën.”

Met deze nieuwste campagne sluit Škoda bovendien aan bij de internationale merkpositionering Let’s explore, waarin het merk mensen uitnodigt om op ontdekkingstocht te gaan – in het weekend én daarbuiten.

Credits
Klant: Škoda Nederland
Bureau: Selmore Creative Agency
Productie: Czar Nederland
Regisseur: Joe Vanhoutteghem
DOP: Grimm Vandekerckhove
Edit: Jorien Voogt
Grading: Crab Salad
Postproductie: The Ambassadors
Sounddesign: Public Audio Amsterdam
Muziek: My Fun – Suki Waterhouse (via Amp.Amsterdam)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu
Jos Vis

Complimenten!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in