De zomer loopt op z’n einde en we gaan wee aan het werk. Welkom terug in het echte leven. De barbecues worden bureaus, de ijsblokjes worden brainstorms, en zweten doen we niet langer in de zon maar op kantoor. Het seizoen van mooi weer maakt plaats voor het seizoen van mooi werk. En hoe kun je beter aftrappen dan met een sappige top 5 van internationale food- & drinkcampagnes? Enjoy!
1. Pizza Chefs - Mike’s Hot Honey
Al 15 jaar geniet het chili-infused honingmerk cultstatus als smaakmaker op tafel. Eén simpele drizzle van het zoetpittige goedje beweert simpelweg alles lekkerder te maken. In films hallucinante films spreekt het merk duidelijke taal: ‘You’re not stoned, it’s just that good’.
bureau: Another Thing
regie: Hannah Pearl Utt via Arts & Sciences.
2. KFC - Obsession
KFC’s wereldberoemde Colonel tapt uit een ander vaatje. Glimlachende opa move over, hier is een maniakale uitvinder met een missie. De film vertelt dat de Colonel pressure frying uitvond. Dat interesseert consumenten natuurlijk geen ene kippenbal, tot dat je het filmisch vertelt en je Mattie Matheson er naast zet.
bureau: Highdive
regie: Dorian & Daniel via Reset
3. Absolut - Welcome to the World of Absolut Cocktails
Als mixen je leven is, mix dan álles: je dansjes, je drankjes, je genres, je kleding. Vodka-merk Absolut en rapper/DJ Channel Tres brouwen een zinderende choreografie van vloeistoffen en ledematen op een geheel geremixte En Vogue-track. Prachtige liquid transitions: vingers worden drank, dans wordt dorst. Kijkt toch heerlijk weg!
bureau: The Mix Stockholm
regie: Henry Schofield via Koda
4. Cadbury - Bournville
Na jaren radiostilte Cadbury UK’s pure chocolade-icoon Bournville weer van zich horen. Het merk neemt het snobisme rondom pure chocola met hoog cacao-percentage genadeloos op de schop. Doet me denken aan Monty Python’s ‘Four Yorkshiremen’-sketch, maar dan in z’n achteruit: 'Mine comes with a therapist’.
bureau: VCCP
regie: Harold Einstein via Outsider
5. Sprite - Hurts Real Good
Gen-Z (wie dat ook precies mogen zijn) houdt van spicy, zegt Sprite. Deze film zet de spotlight op de haat-liefde verhouding die we met spicy food hebben: nét genoeg is heerlijk maar nét iets te veel is rampzalig. Een wereldwijde campagne vertelt dat het limoendrankje de ervaring van pittig eten versterkt: Hurts Real Good. Treffend beeld van een kerel die met open mond onder de softijs-machine hangt, en een big up voor de Hot Ones-referentie.
bureau: WPP Open X & VML UK
regie: Julien Quentin via Hamlet
Olaf van Gerwen is food & drinks-specialist bij Chuck Studios.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu