Overslaan en naar de inhoud gaan

Mensen komen los van oude energiegewoonte in campagne Vattenfall

Het tweede deel van de campagne gaat van start, in samenwerking met Dawn.
Vattenfall Dawn

Na het winnen van de pitch eind 2023 is Dawn (onderdeel van Springbok) het creatieve bureau van Vattenfall in Nederland. Samen navigeren het merk en het bureau door de complexe uitdagingen van de energiemarkt. Deze maand ging het tweede deel van de campagne live, die Nederlanders helpt breken met oude energiegewoonten.

In de nieuwe campagne, waarvan de laatste film eind mei live ging, wil Vattenfall Nederlanders inspireren om los te komen van oude energiegewoonten. Door de aanschaf van een zonnestroomboiler bijvoorbeeld, of met hulp van het loyaliteitsprogramma ‘Vooruit’ dat klanten helpt verduurzamen en besparen.

De propositienaam werd ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Dawn, dat ook verantwoordelijk is voor de nieuwe campagne.

Vastzitten

Samen met regisseur Nina Aaldering en Dark Alley Productions ontwikkelde Dawn een campagne bestaande uit een serie films waarin mensen ‘vastzitten’ in oude energiegewoonten. Vervolgens opent de weg naar vooruitgang in de vorm van slimme energiebesparende oplossingen.

De campagne is complementair aan de Break Free-merkcampagne die eind 2024 werd geïntroduceerd. Break Free schetst het algemene maatschappelijke probleem; onze afhankelijkheid van fossiele brandstoffen. 'Met de nieuwe campagne willen we Vattenfall nog dichter bij Nederlandse huishoudens brengen en laten we zien: iedereen kan stappen zetten, hoe klein of groot ook', zegt Sharon De Graaf, creative director bij Dawn.

'Als energiebedrijf zetten wij ons in om het energiesysteem in Nederland te verduurzamen, bijvoorbeeld door het bouwen van grote windparken', zegt Nadienske de Vries, communicatiestrateeg bij Vattenfall. 'Ook helpen we bedrijven en consumenten met hun verduurzaming. Daarbij staat de klant –met diens behoeften en mogelijkheden– centraal. Wij bieden voor ieder een passend contract en slimme oplossingen.'

Twee petten

Sinds Dawn voor een van de grootste energieleveranciers van Europa werkt, draagt het bureau twee petten: het ontwikkelen van creatief werk, nieuwe proposities en content en het verder tot leven brengen van het Europese merk voor de lokale markt. Van de adaptatie van de internationale Break Free-campagne voor de Nederlandse schermen en straten, tot het ontwikkelen van het Vooruit loyalty programma, tot het lanceren van de kleinste campagne voor een revolutionair windpark.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in