Van 100.000 geënquêteerden in een recent Duits onderzoek zegt 58 procent geen moeite te hebben met paid content. Maar de grote uitgeefconcerns geloven er niet meer in.
Voor Der Spiegel, dat het zoekt in de grote aantallen, werkt betaalde content contraproductief. ‘We willen bij zo veel mogelijk lezers een positief merkbeeld achterlaten’, aldus Matthias Müller von Blumencron van Spiegel Online. 'Een kassa beperkt je bereik én de advertentie-inkomsten. Terwijl de inkomsten voor betaalde content weinig of niets voorstellen.'
Ook Axel Springer AG, de Duitse uitgever Heise en CNN, dat sinds juli zijn videodienst Pipeline weer gratis ter beschikking stelt, hebben proefondervindelijk vastgesteld dat je niet rijk wordt van betaalde content: wie informatie zoekt, speurt eerst het web af naar gratis alternatieven. Het met afstand grootste deel van de online inkomsten komt van advertenties.
Bron: Werben & Verkaufen

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu