Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog geen Oranjekoorts bij adverteerders

Slechts een beperkt aantal commerciële partijen zijn tot dusver Oranje en/of Euro 2004 gerelateerde promoties opgestart.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de Oranje Index van TBWABEC. In de landelijke dagbladen is de commerciële aandacht nog zeer beperkt, meldt Sponsor Magazine Online. Er is maar een beperkt aantal bedrijven dat al regelmatig met een Oranjegerelateerde boodschap adverteert. Wel zijn er inhakers: veel touroperators proberen op dit moment reizen naar Portugal te slijten.

Ook in de tijdschriften zijn er nog weinig aan het Nederlands Elftal gekoppelde advertenties waar te nemen. Voornamelijk in de voetbalbladen wordt geadverteerd. Het zijn met name de officiële sponsors die reeds actief zijn. Deze sponsors combineren tv-commercials met advertenties in de landelijke kranten en met Oranje acties op speciaal daarvoor ingerichte pagina’s op hun website.

De marketingexperts uit de Oranje Index menen dat de Nederlandse consument op dit moment nog maar nauwelijks bereid is om Oranje gerelateerde producten te kopen, of om mee te doen aan speciale Oranje acties. De uitkomsten van het consumentenonderzoek onderschrijven dat: 99 procent van de ondervraagden geeft aan nog niet te hebben meegedaan aan promoties of inhaakacties. Meer dan de helft zegt de komende maanden überhaupt niet mee te doen aan dergelijke acties.

Over twee weken houdt TBWABEC een nieuwe peiling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in