Begin oktober had marketingdirecteur Mary Minnick acht bureaus gekozen die de finale van de pitch konden ingaan: naast United Group en W+K waren dat Ogilvy & Mather, Publicis, McCann-Erickson, plus Mother en Naked en Amoeba voor het niet-traditionele deel.
De top van Coca-Cola hamert erop dat de wereldwijde ‘opdracht’ met name om de prestige gaat en niet zozeer om de financiën. Het bedrag wordt dan ook niet bekendgemaakt. Toch krijgt Wieden + Kennedy vele miljoenen als toelage. W+K gaat nu waarschijnlijk een wereldwijd marketingplatform creëren, vergelijkbaar met wat McDonald’s deed met de ‘I’m lovin’ it’-campagne. Dat betekent dat de bureaus lokaal het mondiale werk zullen vertalen naar hun regio.
Eerder ging het colamerk (waarde 150 miljoen dollar) in Noord-Amerika al naar Wieden + Kennedy, Portland. Het account was afkomstig van Berlin Cameron & Partners, New York.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu