Volgens Zeke Tastas, medeoprichter en creative director van Ogilvy Adrenaline ontstond het idee deze zomer. ‘Met name omdat er wel goed werk gericht op jongeren is, zoals Levi’s en Nike, maar ook veel missers.’ Hij waarschuwt dat er regelmatig ‘gevaarlijk gegeneraliseerd’ wordt. ‘Het grootste misverstand is dat alles altijd ‘cool’ moet zijn als het gaat om jeugd. Jongeren kijken daar onmiddellijk doorheen. Het is veel belangrijker om rationeel en eerlijk te zijn. Kinderen weten wat reclame is en waar merken voor staan.’ Het gaat Adrenaline om vijf sleutelwoorden: vertrouwenwekkend, relevantie, ethiek, innovatie en lange termijn. Het bureau werkt al met onder meer Sprite en Fanta. Er is veel interesse in het concept, zegt de Zweedse Ogilvy-baas Mellberg tegen Adageglobal. ‘We hebben al voorstellen vanuit Amsterdam en Wenen.’ Ook Portugal en Zuid-Amerikaanse landen zijn geïnteresseerd.
O&M start jeugdconcept in Zweden
Ogilvy & Mather Worldwide start in Zweden een bureau dat is gespecialiseerd in jeugdmarketing: Ogilvy Adrenaline. Ook vanuit Amsterdam is…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu