Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie spreekt de taal van senioren?

40 Procent van de mensen boven de 15 jaar is senior. De senioren bezitten 80 procent van het vermogen van alle consumenten. Intussen wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Duitse marketeers lijken zoetjesaan beter te snappen dat senioren hot zijn. Ravensburger (van de puzzels) ontwikkelt spellen voor 50-plussers. McDonald’s richt McCafés in om zijn restaurants aantrekkelijker te maken voor senioren. En ook Deutsche Telekom wil meer aanbod ontwikkelen voor senioren.

Veel andere aanbieders bewijzen echter hooguit lippendienst aan het marketingmantra van de koopgrage senioren. Ze zéggen wel dat ze meer met en voor senioren willen doen maar doen dat in praktijk niet, of niet handig. Waarom niet? Nog steeds vinden (de vaak jonge) marketeers het aantrekkelijker om te werken voor een doelgroep van pakweg 19 tot 49 jaar dan voor een doelgroep van 50 tot 80 jaar. Logisch, want ze spreken niet dezelfde taal als senioren.

Daarmee missen ze kansen voor open doel, want die groeiende groep senioren wordt steeds rijker. Rijker zelfs dan ooit tevoren.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in