Duitse marketeers lijken zoetjesaan beter te snappen dat senioren hot zijn. Ravensburger (van de puzzels) ontwikkelt spellen voor 50-plussers. McDonald’s richt McCafés in om zijn restaurants aantrekkelijker te maken voor senioren. En ook Deutsche Telekom wil meer aanbod ontwikkelen voor senioren.
Veel andere aanbieders bewijzen echter hooguit lippendienst aan het marketingmantra van de koopgrage senioren. Ze zéggen wel dat ze meer met en voor senioren willen doen maar doen dat in praktijk niet, of niet handig. Waarom niet? Nog steeds vinden (de vaak jonge) marketeers het aantrekkelijker om te werken voor een doelgroep van pakweg 19 tot 49 jaar dan voor een doelgroep van 50 tot 80 jaar. Logisch, want ze spreken niet dezelfde taal als senioren.
Daarmee missen ze kansen voor open doel, want die groeiende groep senioren wordt steeds rijker. Rijker zelfs dan ooit tevoren.
Bron: Werben & Verkaufen

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu