Eindhoven winnaar Best Client Dutch Design Awards

'Met de prijs wordt citymarketingorganisatie Eindhoven365 beloond voor goed opdrachtgeverschap in relatie tot design. '

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eindhoven365 is de winnaar van de Best Client Award 2015. Dat werd zaterdagavond bekendgemaakt tijdens de prijsuitreikingen van de jaarlijkse in Eindhoven. Eindhoven heeft een single brand strategie: alle inspanningen om de stad te positioneren als een hotspot van technologie, design en kennis, worden verricht vanuit een eenduidige visuele identiteit. Voor de uitwerking daarvan heeft Eindhoven365 een collectief van vormgevers in het leven geroepen, het zogeheten Virtual Design Agency. De leden bundelen hun krachten om tot een zo sterk mogelijk resultaat te komen; de opdrachtgever brengt op die manier lokale creatieven bijeen.

Visuele systematiek
Met de Best Client Award 2015 werd citymarketingorganisatie Eindhoven365 zaterdagavond in Eindhoven beloond voor goed opdrachtgeverschap in relatie tot design. Volgens de vakjury – Pieter Aarts (Design Management Netwerk), Rita van Hattum (BN), Mark van Iterson (Heineken), Luuk Ros (Tijdschrift voor Marketing) en Roel Stavorinus (Designmanagement en communicatie) – durft de nek uit te steken en kiest de organisatie radicaal voor een innovatieve werkwijze. Het Virtual Design Agency is een vernieuwend experiment dat getuigt van lef. Dit heeft bijzonder goed uitgepakt: als merk is Eindhoven vitaal en krachtig. De - volgens de jury - slimme visuele systematiek maakt de stijl schaalbaar, breed inzetpaar toepasbaar, en daarmee toekomstbestendig. De ontwerpbureaus waarmee Eindhoven365 samenwerkt (waaronder Edhv, HeyHeydehaas, George & Harrison, Raw Color en Scherpontwerp) vormen een aansprekende mix van gevestigde namen en nieuw talent. De commissie beloont Eindhoven365 met de prijs omdat zij er een voorbeeld in ziet van hoe lonend ‘omdenken’ kan zijn.




Best Client
Met de Best Client Award toont en beloont Dutch Design Awards goed opdrachtgeverschap in relatie tot design. Belangrijke beoordelingscriteria zijn professionaliteit, strategie, duurzaamheid en innovatie. Naast Eindhoven365 waren Rijksmuseum en Industriepark Kleefse Waard (IPKW) genomineerd voor de prijs. Meer over deze finalisten en hun bijzondere projecten valt te lezen op de website van Dutch Design Awards.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie