Prorail transformeert digitaal en stelt Dept aan als mediapartner

De spoorwegbeheerder staat voor de grootste opgave sinds het 180 jarige bestaan: binnen tien jaar 30 tot 40% meer reizigers vervoeren.

ProRail transformeert digitaal en stelt Dept aan als mediapartner
Dept

Prorail stelt Dept aan als nieuwe mediapartner voor de aankomende twee jaar. De Nederlandse spoorwegbeheerder zegt dat het voor de grootste opgave staat sinds het 180 jarige bestaan van het bedrijf: Prorail verwacht de komende tien jaar 30 tot 40% meer reizigers. Om die groei op te vangen werkt Prorail vanzelfsprekend aan het spoor en de stations maar stelt het ook dat heldere communicatie daarover belangrijker is dan ooit. Daarom heeft Dept in samenwerking met de spoorwegbeheerder een nieuwe website ontwikkeld die hierin moet voorzien. 

Nieuwe website Prorail
Nieuwe website Prorail Dept

Nieuwe website 

Prorail, beheerder van meer dan 7.000 kilometer spoor, vertelt dat het de komende jaren door het hele land werkt aan het vernieuwen van het spoor en de stations om de infrastructuur klaar te maken voor de toename aan treinverkeer. De nieuwe website moet Prorail helpen om proactiever en beeldender te communiceren met buren van spoor en stations en reizigers. Het spoorwegbedrijf zegt dat de nieuwe site de vraag ‘what’s in it for me’ beter beantwoordt. Daarnaast worden er op het platform verbanden gelegd tussen de kleinere, alledaagse werkzaamheden en de plannen voor het Nederlandse spoor in de toekomst. Prorail: ‘Het nieuwe website design biedt meer ruimte voor beeld- en video content, infographics en animaties, die reizigers op een leuke en overzichtelijke manier informeren.’ 

Mobiele toegankelijkheid website Prorail
Mobiele toegankelijkheid website Prorail Dept

Digitale toegankelijkheid

Jasper de Kinkelder, contentmanager bij Prorail, zegt dat er bij het ontwikkelen van de nieuwe website veel aandacht besteed is aan de digitale toegankelijkheid en uitgebreide mogelijkheden voor de eindgebruiker om te kunnen zoeken naar informatie. ‘Omdat we een maatschappelijke functie vervullen, willen we dat onze informatievoorziening voor iedereen toegankelijk is. Daarom hebben we bij de ontwikkeling van de nieuwe website extra aandacht aan dat aspect gegeven. Daarbij hebben we vaker wél dan niet gekozen voor de doelgroep die het lastiger vindt om online zijn weg te vinden. Ook hebben we ons gefocust op de primaire doelstelling van een website van een organisatie als Prorail; open en eerlijke communicatie en aantrekkelijke informatie die makkelijk te vinden is.’

Tech- en mediapartner

Dept won eerder dit jaar de meerjarige aanbesteding van Prorail als techpartner bij de website ontwikkeling. Het bureau laat weten dat het afgelopen oktober na een intensief aanbestedingstraject ook gekozen is tot mediapartner voor minimaal twee jaar, waarbij de focus ligt op offline- en online media-inkoop en campagnestrategie voor zowel corporate als arbeidsmarktcommunicatie. 

Lees ook:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie