Wat doet rectificatie met merk Telfort?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

moest afgelopen weekend diep buigen van de rechter. De mobiele aanbieder positioneert zichzelf als merk voor kleine prijzen en deed dat onder andere door een vergelijking te maken met het aanbod van T Mobile en Vodafone.

Vodafone als T-Mobile waren not amused en schakelden een rechter in. En die stelde hen vorige week in het gelijk.

Zijn argument was in beide gevallen dat de vergelijkingen veel te simpel werd voorgesteld. Want iedereen weet dat het vergelijken van minuutprijzen en abonnementsprijzen in mobiele telecom complex is.

Zit die sms er nu wel of niet in? Zit voicemail er nu wel of niet in? Hoe zit het met het bellen naar klantenservice? Mag je je tegoed meenemen, of niet? En zo zijn er nu nog wel een paar nuances te verzinnen die veel impact hebben op de factuur van een consument.

Telfort wist dit, aldus de rechter. En zou dus moeten snappen dat vergelijkende reclame erg riskant is.

Telfort werd gedwongen te rectificeren, op zijn eigen internetsite, in de krant en op televisie, op primetime. De gewraakte reclame verscheen immers onder andere tijdens de finale van Idols...

Op de site is de rectificatie in ieder geval

Wat voor gevolgen heeft dit nu voor het merk Telfort?

Beschouwen klanten het merk nu als minder integer, of lost een extra prijsverlaging dit probleem wel weer op?

Heeft Telfort een te groot risico genomen door zich te wagen aan vergelijkende reclame?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie