Premium

Barberstation-concept kan zo de boeken in als succesvolle case study

Echt luisteren zorgt voor fans

De rubriek klantgerichtheid
 

The Barberstation won met een 9,3 over ruim 1.200 klantbeoordelingen de Kapper Keten Award voor beste concept. Wat maakt deze kapper zo uniek? Linda Schulte founder van Opiness.nl legde hen langs de klantgerichtheidmeetlat.

+ Luisteren The Barberstation
luistert goed naar de klanten en dit is de belangrijkste basis in de klantrelatie. De kapper levert tenslotte geen kapsel maar uiteindelijk zelfvertrouwen. Het resultaat is van groot belang omdat die niet echt is terug te draaien. Door persoonlijke aandacht en goed ‘doorvragen’ krijgt de kapper de wensen van de klant beter in kaart en kan daardoor een ook een beter eindproduct leveren. 

+ Een praatje en een geintje
Bij The Barberstation is het gezellig en dat vinden hun klanten belangrijk. Een geintje naar de klant en de geintjes onderling zorgen voor een speciale sfeer in de salon. Ook de goede onderlinge verhouding van het team zorgen ervoor dat klanten zich letterlijk thuis voelen.

+ Een frisje of een biertje
Het serveren van echt goede koffie wordt opgemerkt door klanten en veel salons doen dit dan ook. The Barberstation gaat verder en zorgt voor een frisse versnapering of een biertje. Of soms zelfs wel twee. Daarnaast is de muziek ook bepalend in de salon. De muziekkeuze en sterkte levert hier en daar wel een kritische noot op maar het grootste deel van hun klanten vindt het reuzegezellig.
 
Uit de reviewanalyse van alle 2017 winnaars van een Kapper Keten Award bleek dat naast het leveren van een goed eindproduct, ofwel het perfecte kapsel, een luisterend oor, gezellige sfeer en goede koffie bepalend zijn voor de hoge rapportcijfers. Luisterende kappers worden daardoor ook als meer deskundig beoordeeld. The Barberstation gaat nog een paar stappen verder. Gehuld in een eigen visuele stijl van zowel de salon als de kleding en de eigen kapsels maakt het plaatje van beleving compleet. Het Barberstation-concept kan zo de marketingboeken in als case study.

Eindoordeel: 9,3

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie