Melkunie wil met nieuwe verpakkingen merkvoorkeur uitbouwen

Een nieuwe visuele identiteit moeten merkwaarde, maar ook ‘melkwaardes’ beter uitdrukken.

"Melkwaarde"
Melkunie

Melkunie heeft een nieuw verpakkingsontwerp ontwikkeld, met als doel de eigenheid en toegevoegde waardes van het merk en van de separate producten duidelijk te maken (bureau: PROUDdesign). Anders geformuleerd: ‘De merk- én “melkwaardes” moeten door de nieuwe visuele identiteit duidelijker naar voren komen.’

Advertentie
advertisement
Fragment van het nieuwe melkpak
Fragment van het nieuwe melkpak Melkunie

Vrolijke zuivelwerelden

Het bureau licht het nieuwe ontwerp toe: ‘In deze aanscherping staat het ongecompliceerd genieten centraal, met de cirkel als middelpunt. Een positieve oervorm die harmonie en plezier vertegenwoordigt. Met de productnaam erin heeft het een sterk focuspunt, van groot belang op het drukke zuivelschap.

Eromheen zijn de verschillende, vrolijke zuivelwerelden gecreëerd, relevant per moment en product groep. Zo toont de melk vooral de blijheid en het goede van de koe en de vla vooral het luchtige en gezellige samenzijn. De variatie is sterk, net als de samenhang.’

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Kees
"De blijheid en het goede van de koe" Jaja.
Maar zo'n versfilter is natuurlijk een geweldige uitvinding. Kun je bedorven melk toch weer drinkbaar maken. Nu nog zoiets voor beschimmelde sinaasappels en mandarijnen.

"Ongecompliceerd genieten met de cirkel als middelpunt staat centraal."
De redactie heeft het maar gewoon overgeschreven, tussen aanhalingstekens, want dit is allemaal niet meer in gewone mensentaal te formuleren.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie