Sanoma verkoopt 19 tijdschrifttitels aan New Skool Media

Voor de overige van de 32 titels die Sanoma in de etalage zette, wordt nog een koper gezocht.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sanoma is tot een overeenkomst gekomen met New Skool Media, om 19 van de in totaal 32 tijdschriften die het in de verkoop had staan, over te nemen. Met de overname gaan 93 werknemers (83 FTE) mee naar New Skool Media.

New Skool Media is een gespecialiseerd mediahuis opgericht door Cor Jan Willig en Rob Koghee. Rob Koghee zit 28 jaar in het uitgeversvak (o.a. Weekbladpers en IDG) en is ook eigenaar van Blue Flower Media, een uitgeverij met tijdschriften als 1900, Rafael, 90 minutes en Schaatsen. Cor Jan Willig heeft ruim 17 jaar media- en finance ervaring, onder meer bij Sanoma (Sanoma Men&;s Magazines).

Het gaat om de volgende titels: Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious., Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling and Zeilen.

De transactie moet nog goedgekeurd worden door de OR, de vakbonden en de licentiegevers van een aantal titels dienen ook nog in te stemmen met de overname. Verwacht wordt dat de overname eind 2014 wordt afgerond.

Zeven titels in het mannen- en Glossycluster zijn geen onderdeel van de overname. Onderhandelingen met , gaan door. Sanoma verwacht ook dat proces af te kunnen ronden eind 2014. 

De rest van de titels zijn ofwel ondergebracht bij de eigen customermediatak Head Office, wordt samengevoegd met andere titels, of wordt separaat verkocht (Helden). 

Rob Koghee van New Skool Media zegt trots en verheugd te zijn de overname te kunnen doen. Hij ziet &;sterke merken&; in de 19 overgenomen titels. &;We geloven stellig in de kracht van deze mooie merken en zien ernaar uit om ze met nieuw elan verder uit te bouwen, samen met de vakkundige mensen die nu al met veel passie voor de betreffende titels werken.&;

Henk Scheenstra, die het verkoopproces bij Sanoma leidt, zegt blij te zijn New Skool Media als overnemende partij. Hij zegt dat New Skool Media de bestaande arbeidsvoorwaarden inclusief het sociaal plan van Sanoma zal waarborgen. Scheenstra: &;Een belangrijke voorwaarde, want de nieuwe eigenaar moet een goed huis zijn voor onze mensen.&;

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie