Visual identity: Albert Heijn steekt medewerkers in het nieuw

Het ontwerp van de nieuwe bedrijfskleding is van de firma Schijvens en is volgens Albert Heijn grotendeels circulair geproduceerd.

Tenue 'Verkoopafhandeling' (voor caissiers en caissières)
Albert Heijn

Albert Heijn-medewerkers lopen vanaf juni in nieuwe bedrijfskleding. Het ‘tenue’ van supermarktmedewerkers maakt onderdeel uit van de huisstijl en om bij de tijd te blijven, wordt die eens in de zoveel tijd herzien.

Advertentie
advertisement
Tenue 'AGF'
Tenue 'AGF' Albert Heijn

Uniforms die 'vers' uitstralen

Albert Heijn zegt met de nieuwe kleding te willen laten zien dat verse producten centraal staan in de winkel. Bovendien moet het nieuwe uniform eraan bijdragen dat medewerkers voor klanten duidelijk herkenbaar zijn als ‘experts die kunnen adviseren over bijvoorbeeld het bereiden en bewaren van groente en fruit of het maken van de lekkerste borrelplank’.

Tenue 'Teamleider'
Tenue 'Teamleider' Albert Heijn

Circulair

De supermarkt nam voor het ontwerp van vier nieuwe tenues (‘Verkoopafhandeling’, ‘AGF’, ‘Teamleider’ en ‘Bakkerij en Markthal’), de Nederlandse bedrijfskledingontwerper Schijvens (familiebedrijf, anno 1863) in de arm. Dat won onlangs de Nederlandse Circular Award Business 2020. Albert Heijn: ‘Schijvens maakt bedrijfskleding uit afgedragen of versleten kleding in combinatie met gerecycled PET, waardoor het garen sterk, kleurvast en slijtvast blijft. Alle oude bedrijfskleding wordt bij Schijvens ingeleverd om uiteindelijk te recyclen tot nieuwe bedrijfskleding.’

Tenue 'Bakkerij en Markthal'
Tenue 'Bakkerij en Markthal' Albert Heijn

Reacties:

Dave W.
Diversiteitsbokaaltje voor AH hoor
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie