Amsterdamse start-up AIO lanceert AI Hub: 'Marketingafdeling loopt vaak vast in kleine individuele initiatieven'

Alopener (AIO) gaat woensdag officieel live. De start-up uit Amsterdam helpt organisaties te accelereren met behulp van AI.

Radboud Langenhorst, Thierry de Vries en Quincy James

Alopener (AIO) gaat woensdag officieel live. De startup uit Amsterdam helpt organisaties te accelereren met behulp van AI. De nadruk ligt daarbij op helpen en samen bouwen.

De drie ondernemers achter AIO zijn Radboud Langenhorst (ex-FSG, ex-Delivery Hero en co-founder Kickbite.io), Thierry de Vries (ex-Bammboo, ex-Happy) en Quincy James (ex-Woedend! en Blast Radius).

AIO werkt met een op maat gesneden aanpak, afhankelijk van de behoeften en digitale volwassenheid van de organisatie. ‘We faciliteren bij de eerste belangrijke stappen maar bouwen het liefst mee aan een brede langetermijnstrategie voor AI, ook in het kader van de andere grote thema’s die voor elk bedrijf spelen’, zegt head of product Quincy James.

Het platform brengt Al-experts, de laatste AI-modellen, -tools en diensten samen. Volgens James zien veel organisaties door de bomen het bos niet en komen initiatieven vaak moeizaam van de grond. ‘Wij zijn er om deze leercurve te versnellen en schakelen op ooghoogte met leiders en managementteams om veilig en snel duurzame impact te realiseren met AI.’

Radboud Langenhorst: 'Het grootste issue rond AI is dat je niet sec naar de AI-oplossing moet gaan. Zo loopt elke marketingafdeling vaak vast in kleine vaak individuele initiatieven. Zaak is om eerst de strategie te bepalen, dan de backlog aan mogelijke toepassingen en dan pas werken aan het laagst hangende fruit. Deze begeleiding leveren wij. Human powered, AI enhanced.'


 

AI-toepassingen voor marketing

AOI geeft workshops en werkt in zogeheten AI Development Sprints, samen met klantteams en diverse AI experts. Versuni, Hanos en Equans is een selectie van de eerste bedrijven waarmee de startup samenwerkt. In eerste instantie richt AIO zich sec op het mkb-plus. Langenhorst: 'Vooral omdat we zien dat de grote corporates vaak met eigen teams aan de slag gaan. Het mkb heeft behoefte aan begeleiding rondom het hele proces, van strategie tot integratie, et cetera.'

Wat kan AIO betekenen voor marketeers en bureaus? 'Wij maken veel AI-toepassingen voor marketing; van klantonderzoek met behulp van synthetische data tot marktanalyses, tot campagneplannen of zelfs socialemediacontent', zegt Langenhorst.

De ambitie is om uiteindelijk de AI-hub van Europa te worden, onderstreept hij.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie