Maandag® is detacheerder in de publieke sector en ook voor opdrachtgevers dé schakel bij het invullen van mooie banen. En dat al meer dan 30 jaar. Ze hebben de ambitie om niet alleen offline maar ook online marktleider te worden, en vroegen Dept om hierin mee te denken en een ongoing samenwerking aan te gaan. Hier zijn inmiddels innovatieve portalen en een gloednieuwe digitale strategie uit voortgekomen. Tijd om terug én vooruit te blikken.
Het begint met Maandag®
De mensen van Maandag® geven frisse energie aan belangrijk werk. Zo houden ze samen de publieke sector scherp, omdat die te belangrijk is om stil te vallen. Dit gebeurt met zo’n 3.500 professionals die zich dagelijks inzetten binnen de zorg, het onderwijs, de overheid, IT, finance en HR. Daarnaast weten opdrachtgevers Maandag® te vinden voor het laten invullen van mooie banen door deze professionals. En zo is de cirkel rond.
Nu was Maandag® toe aan een nieuw hoofdstuk, een hoofdstuk waarin ze ook de digitale markt veroveren en zo volwaardig deel uitmaken van het digitale circuit. En dat alles uiteraard met een stevige en duurzame langetermijnstrategie.
Digitale portalen
We zijn bij Dept begonnen met het vernieuwen van de digitale portalen, die van groot belang zijn voor de opdrachtgevers en professionals verbonden aan Maandag®. Deze portalen dienen onder andere om gewerkte uren door de professionals te laten registreren en in te dienen. Om deze vervolgens door opdrachtgevers te laten goedkeuren. Ook dienen de portalen een one stop shop te zijn voor het plaatsen en vinden van vacatures. Hier hebben we bij Dept apps voor gebouwd die aansluiten op de digitale transitie. Maar hier is een boel aan vooraf gegaan.
Het begin van de samenwerking
We zijn 1,5 jaar geleden begonnen aan een nauwe samenwerking met gecombineerde teams van Dept en Maandag®. Hierin zijn er verschillende processen in gang gezet om tot de strategie en de nieuwe portalen te komen. Zo is er grondig klantonderzoek gedaan om het pad uit te stippelen voor het ontwikkelen van de portalen.
Uit dit klantonderzoek is onder andere gebleken dat de functionaliteit voor het registreren en indienen van uren als ingewikkeld werd ervaren, en dit was reden om extra aandacht te besteden aan de gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe portalen. Daarnaast hebben we in het design gekozen voor wit en andere lichte tinten, gecombineerd met felle kleuren, voor het uitwerken van de gebruiksvriendelijkheid en het creëren van duidelijkheid. Dit kleurgebruik zet aan tot actie en er ontstaat een positieve sfeer voor de gebruiker.
React Native & webapplicaties
De twee gebouwde portalen voor Maandag® zijn webapplicaties, opgezet met gebruik van webtechnieken. Om het voor de gebruiker makkelijker te maken is de urenregistratie bij te houden. Voor extra gebruiksvriendelijkheid is er van het urenregistratieportaal ook een app gelanceerd die te vinden is in de App Store en Play Store. Deze app is een combinatie van bestaande techniek uit de portalen die wordt ingeladen in de app, maar we verrijken dit ook met extra Native-toevoegingen voor een betere ervaring. Denk hierbij bijvoorbeeld aan push-notificaties/herinneringen voor het registreren van de gewerkte uren, maar ook het invoeren van de uren zelf. Dit laatste bestaat uit UI-elementen die je alleen in de app tegenkomt.
Door bestaande technieken te gebruiken, hebben we de app in een tijdspanne van enkele weken kunnen realiseren en uitrollen, zonder dat deze aanvoelt als een hybride-app. Je merkt hierdoor als gebruiker geen verschil tussen deze React Native-app en een Native-app – die maanden kost om te bouwen. Een mooie ontwikkeling.
Blik op de toekomst
De samenwerking tussen Dept en Maandag® continueert en laat tot nu toe al een mooie digitale groei aan de kant van Maandag® zien. Het werkproces staat en werkt goed voor beide partijen. Elk kwartaal worden de nieuwe plannen gepresenteerd en gaan we samen weer voor het hogere doel: Maandag® digitaal marktleider maken. We bouwen samen aan steeds meer nieuwe features voor de portalen om hiermee de professionals en opdrachtgevers beter te kunnen bedienen. In Q1 van 2021 richten we ons voornamelijk op de naadloze integratie van het door ons nieuw te ontwikkelen Maandag®.nl en de portalen, en het aanspreken van de flexmarkt met nieuwe features. Dit alles om de digitale strategie en plannen nog steviger in de markt te zetten en de bezoekers beter te kunnen bedienen. Op naar Maandag®!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!