Voor het einde van het jaar ook bedrijfsprofielen op Snapchat

Nu in bèta test bij vijftien merken. Organisaties kunnen straks video content, AR lenses en e-commerce uitingen tonen.

Snapchat test bedrijfsprofielen op het platform 
Snap

Snapchat heeft bekendgemaakt dat het bedrijfsprofielen aan gaat bieden op het platform. Hiervoor heeft het vijftien merken benaderd die de functionaliteit momenteel in bèta testen. De volledige uitrol staat volgens Snap, het moederbedrijf van Snapchat, gepland voor het einde van het jaar. 

Advertentie
advertisement
Snapchat test bedrijfsprofielen op het platform 
Snapchat test bedrijfsprofielen op het platform  Snap

Video content & e-commerce 

Bedrijfsprofielen moeten volgens het sociale platform dienst doen als landingspagina’s voor organisaties. Snap legt uit dat een bedrijfsprofiel het voor organisaties mogelijk moet maken om video content, ‘branded’ AR lenses en in-app e-commerce uitingen te tonen. Dat laatste zou alleen mogelijk zijn wanneer organisaties gebruik maken van Shopify. 

Carolina Arguelles, Snapchat’s global product marketing manager zegt dat het social media platform werkt aan een toekomst waarin de Snapchat community kan connecten met organisaties van elke omvang met alle toepassingsmogelijkheden die het platform biedt.

Snapchat test bedrijfsprofielen op het platform 
Snapchat test bedrijfsprofielen op het platform  Snap

Voordelen ervaren

De bedrijfsprofielen lijken volgens Snapchat erg op ‘public profiles’, de toepassing die vorig jaar gepresenteerd is om high-profile content creators en influencers de mogelijkheid te bieden om originele shows te ontwikkelen op de app. Snap geeft aan dat bedrijfsprofielen de voordelen moeten ervaren van dezelfde functionaliteiten als de publieke profielen en dat ze daarnaast de mogelijkheid hebben om content te creëren, te managen en analytics in te zien buiten de mobiele app om (web based).

In het blog van Snapchat is te lezen dat gebruikers bedrijfsprofielen kunnen vinden door middel van de zoekfunctie, door het scannen van QR codes en door gesponsorde content. Na het aanmelden op een bedrijfspagina kunnen gebruikers updates van de organisatie zien in Discover en nieuwe AR lenses van het merk ontdekken in Lens Explorer. 

Lees ook: Hema en Bijenkorf starten als eerste Nederlandse bedrijven met Dynamic Ads op Snapchat

Merken

Snapchat heeft bevestigd dat de volgende vijftien merken bedrijfsprofielen aan het testen zijn, aankomende weken volgen er meer:

  • Ben & Jerry’s

  • Candy Crush

  • Dior

  • Gucci

  • Headspace

  • Kylie Cosmetics

  • L’Oréal Paris

  • Louis Vuitton

  • Prada

  • Ralph Lauren

  • Target

  • Tim Hortons

  • Too Faced (by Estee Lauder)

  • Universal Pictures

  • VSCO

Plaats als eerste een reactie

Advertentie