EFFIESCOUT: Hafida Abahai scout Zalando

Effiescout week 21: Zalando is een bedrijf dat een holistische aanpak heeft als het gaat om diversiteit, inclusiviteit en duurzaamheid.

Succesvolle EFFIE-cases zijn campagnes waarbij impact centraal staat. Diversiteit, inclusiviteit en duurzaamheid zijn hot topics die, om daadwerkelijk impact te hebben, voorbij de trend, thema’s moeten worden die structureel ingebed zijn in de manier waarop bedrijven en organisaties zichzelf organiseren en het werk dat ze creëren.

Zowel creatieve bureaus als adverteerders en andere organisaties hebben nog veel stappen te zetten op dit vlak. Ook als het gaat om de samenstelling van de EFFIE-jury is er nog een weg te gaan, ondanks de goede stappen die er afgelopen jaren zijn gezet om de jury meer divers te maken.

Een bedrijf dat een holistische aanpak heeft als het gaat om diversiteit, inclusiviteit en duurzaamheid, is Zalando, dat zichzelf sinds een paar jaar als merk neerzet dat zich uitspreekt voor deze thema’s met als doel mensen via campagnes te inspireren hun kijk te verbreden op onderwerpen als gender en body positivity, maar ook door het aanbieden van een inclusievere winkelervaring, genderneutrale apps en het in het leven roepen van de Zalando Sustainability Award.

Zie bijvoorbeeld hun recente campagneVoor nu en altijd’ waarin mensen die zichzelf durven te zijn en opkomen voor hun waarden, centraal staan. Een andere recente campagne ‘Activists of Optimism’ heeft als doel om deze zomer optimisme te verspreiden over heel Europa, en echte mensen die hun optimistische levensinstelling omzetten in positieve acties in het zonnetje zet. En na het afgelopen jaar is positiviteit en optimisme meer dan welkom. Dus kom op Zalando, met al jullie mooie initiatieven en campagnes verwacht ik minstens 1 EFFIE Award inzending!

 

Ik geef het stokje door aan Effiescout voor week 22: Ahmed Ait Moha, Motivaction

 

Advertentie
advertisement

Nieuwe Effie-categorieën

De Effie groeit met drie nieuwe categorieën: Branded customer experience, Succesvolle introductie en Impactvolle propositie (meer informatie www.effie.nl).  De rubriek EFFIESCOUTS is in het leven geroepen om ervoor te zorgen dat er geen mooie cases -in bestaande en nieuwe categorieën- over het hoofd worden gezien. In aanloop naar de inzendperiode wordt wekelijks iemand gevraagd een vakgenoot aan te moedigen om in te zenden.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie