Cannes Chimera helpt vechten tegen extreme armoede

900 communicatie-ideeën uit 79 landen, waaronder twee uit Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

The Cannes Chimera global communications challenge, een initiatief van Cannes Lions en de Bill & Melinda Gates Foundation schreef dit jaar de volgende creatieve briefing uit: ‘Help de strijd tegen extreme armoede te voeren.’ Extreme armoede zou in 2030 voorgoed verdwenen moeten zijn.

 

 

Statistics

Dat leidde tot 900 inzendingen van ideeën uit 79 landen. De meeste inzendingen komen uit de USA (180), de UK (80), Australië (70), India (67) en China (61).

 

is uiterst tevreden over de mix van landen die inzond. (Ook bijvoorbeeld Nepal, Zimbabwe, Tanzania, Nigeria en Ghana.)

 

Voor Nederland zonden Buutvrij for life en StrawberryFrog in.

 

Veel geld

De eerste juryronde vindt nu plaats. Daarna – in een volgende ronde - worden tien finalisten bepaald. Die finalisten ontvangen tot maximaal 100 duizend dollar om hun concept naar een hoger plan te trekken.

 

De uiteindelijke winnaars worden begin volgend jaar bekend gemaakt. Voor de winnaar(s) wordt een bedrag van een miljoen dollar ter beschikking gesteld om het idee uit te voeren.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie