Overslaan en naar de inhoud gaan

Engie speelt in nieuwe merkcampagne in op meer gevoel en menselijkheid

We Agency is verantwoordelijk voor strategie en creatie van de nieuwe campagne met thema 'gemak'.
Engie

Energiebedrijf Engie wil meer gevoel en menselijkheid van het merk laten zien en heeft daarvoor We Agency als strategische en creatieve partner aangetrokken. Het resultaat van deze samenwerking is nu te zien in de merkcampagne 'Het gemak van Engie'. 

De campagne bestaat onder meer uit verschillende TVC’s, online video's en radiocommercials, geproduceerd door Wefilm. De middelen laten zien hoe je voor sommige dingen veel moeite wil doen, maar voor andere dingen juist niet, zoals je energiezaken. 

'Energiezaken moeten gewoon gemakkelijk en goed geregeld zijn'

'Energie speelt een cruciale rol in ons dagelijks leven, maar de meeste mensen kijken er liever niet naar om', zegt Twan Roovers, manager brand & media bij Engie. 'Energiezaken moeten gewoon gemakkelijk en goed geregeld zijn. Daar ontwikkelen we onze producten en diensten ook op. Dat is alleen nog best functioneel. Samen met We Agency zijn we op zoek gegaan naar een manier waarop we daar emotie aan toe konden voegen. Deze campagne zet daar een belangrijke eerste stap in.'

Emotie voelen

'Een merk gaat pas echt leven als mensen er een emotie bij voelen. Engie opereert in een homogene en prijsgedreven markt, waarin het lastig is om jezelf te onderscheiden', licht Ruben Cusell, Head of strategy bij We Agency, toe. 'Door het USP "gemak" te emotioneren aan de hand van herkenbare situaties, snapt het publiek wat de rol van het merk is en waarom ze voor Engie moeten kiezen.'

Credits

Klant: Engie
Verantwoordelijk bij klant: Twan Roovers, Carolijn Hommes

Creatief bureau; We Agency
Client lead: Senne Hartskeerl
Creatie: Marius Gottlieb, Beer ten Kate
Strategie: Ruben Cusell
Creatieve directie: Ruben Cusell
Regie: Beer ten Kate
Productiemaatschappij: Wefilm
Executive producer & producer: Roos Aalvanger
DOP: Gregg Telussa
Fotografie: Jeroen Keep

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in