Energiebedrijf Engie wil meer gevoel en menselijkheid van het merk laten zien en heeft daarvoor We Agency als strategische en creatieve partner aangetrokken. Het resultaat van deze samenwerking is nu te zien in de merkcampagne 'Het gemak van Engie'.
De campagne bestaat onder meer uit verschillende TVC’s, online video's en radiocommercials, geproduceerd door Wefilm. De middelen laten zien hoe je voor sommige dingen veel moeite wil doen, maar voor andere dingen juist niet, zoals je energiezaken.
'Energiezaken moeten gewoon gemakkelijk en goed geregeld zijn'
'Energie speelt een cruciale rol in ons dagelijks leven, maar de meeste mensen kijken er liever niet naar om', zegt Twan Roovers, manager brand & media bij Engie. 'Energiezaken moeten gewoon gemakkelijk en goed geregeld zijn. Daar ontwikkelen we onze producten en diensten ook op. Dat is alleen nog best functioneel. Samen met We Agency zijn we op zoek gegaan naar een manier waarop we daar emotie aan toe konden voegen. Deze campagne zet daar een belangrijke eerste stap in.'
Emotie voelen
'Een merk gaat pas echt leven als mensen er een emotie bij voelen. Engie opereert in een homogene en prijsgedreven markt, waarin het lastig is om jezelf te onderscheiden', licht Ruben Cusell, Head of strategy bij We Agency, toe. 'Door het USP "gemak" te emotioneren aan de hand van herkenbare situaties, snapt het publiek wat de rol van het merk is en waarom ze voor Engie moeten kiezen.'
Credits
Klant: Engie
Verantwoordelijk bij klant: Twan Roovers, Carolijn Hommes
Creatief bureau; We Agency
Client lead: Senne Hartskeerl
Creatie: Marius Gottlieb, Beer ten Kate
Strategie: Ruben Cusell
Creatieve directie: Ruben Cusell
Regie: Beer ten Kate
Productiemaatschappij: Wefilm
Executive producer & producer: Roos Aalvanger
DOP: Gregg Telussa
Fotografie: Jeroen Keep

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu