Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeeman zet clubteams in hun ondergoed in nieuwe campagne

De retailer deed een oproep aan clubs om ondergoedmodel te worden.
Zeeman ondergoed
© Zeeman

Veel teams en clubjes in Nederland hebben het financieel lastig. Om de clubkas te spekken, nemen ze steeds vaker zelf het initiatief; van sponsoracties tot creatieve projecten zoals een fotokalender in ondergoed. Zeeman haakt hierop in met een oproep aan clubs om ondergoedmodel te worden in de nieuwste campagne.

De oproepcampagne in april leverde meer dan driehonderd aanmeldingen op, van kookclubs tot koren en van judoka’s tot zwemverenigingen. Uit al deze aanmeldingen zijn vier clubs geselecteerd om mee te doen aan de shoot van de nieuwe Zeeman-ondergoedcampagne.

Dat zijn Zee Zwemmers Egmond, TopJudo Amsterdam, Pink Peril (roller derby team uit Heerlen) en Popkoor Repeat (uit Duiven).

Samen in ondergoed voor je club

De winnende clubs werden niet alleen uitgenodigd voor de shoot, ze ontvingen ook een bijdrage van duizend euro voor hun clubkas. 'We krijgen al jaren aanvragen van verenigingen voor sponsoring. Deze keer hebben we het omgedraaid: we geven clubs de kans om zélf zichtbaar te worden én tegelijk iets op te halen voor hun club', zegt manager marketing Kasper Figee van Zeeman. 'Meedoen vraagt misschien een beetje lef, maar het zorgt ook voor trots en verbinding.' 

Iedereen goed ondergoed

Net als in eerdere ondergoedcampagnes kiest Zeeman er bewust voor om geen fotomodellen, maar eigen klanten in te zetten als ondergoedmodel. Michiel Rijshouwer, creative director bij lead agency Persuade: 'Zeeman heeft goed ondergoed voor iedereen. En wil mensen laten zien zoals ze écht zijn: zelfverzekerd en blij met zichzelf. Daarmee geeft Zeeman een krachtig statement af: iedereen is mooi zoals hij of zij is. En als klant zie je zo veel beter hoe het ondergoed echt staat.'

De campagne is sinds vrijdag 13 juni te zien op televisie en online en is ontwikkeld door Persuade.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in