In de campagne maakt Ken, de levenspartner van Barbie, zijn relatie met de modepop uit, omdat zij in een verkeerd doosje zit. Mattel koopt haar verpakkingsmateriaal namelijk van het bedrijf Asia Pulp and Paper (APP), onderdeel van de Sinar Mas Group.
Volgens Greenpeace komt de verpakking rechtstreeks uit het Indonesische regenwoud en tast Barbie daardoor het huis aan van bedreigde diersoorten als de Sumatraanse tijger en de orang-oetan.
‘De speelgoedsector moet niet langer meewerken aan de verwoesting van kostbaar regenwoud voor wegwerpverpakkingen. Mattel en andere producenten, waaronder Hasbro en Disney, hebben een verantwoordelijkheid om duurzaam te produceren’, stelt Kees Kodde, campagneleider van Greenpeace. ‘APP is slecht nieuws voor de ontwikkeling van Indonesië, dat heb ik met eigen ogen gezien. Het bedrijf houdt geen rekening met de wensen van de lokale bevolking en vernielt regenwouden en veengebieden.’
Komt het nog goed tussen Ken en Barbie? Volg het laatste nieuws op greenpeace.nl/barbie.
Greenpeace start campagne tegen Mattel
Greenpeace begint een wereldwijde campagne tegen Mattel, de fabrikant van Barbie, omdat de verpakkingen waarin de speelgoedpop wordt…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu