Overslaan en naar de inhoud gaan

Eind aan mail met persoonsgegevens kentekenregister

Persoonsgegevens uit het kentekenregister mogen niet langer voor commerciele doeleinden worden verstrekt. Minister Netelenbos van Verkeer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kentekenregister wordt beheerd door de RDW. Op dit moment heeft de stichting RDC, als belangenbehartiger van de automobielbranche, het exclusief recht om naw-gegevens uit het kentekenregister te ontvangen. Deze gegevens gebruikt RDC voor het versturen van de jaarlijkse APK-herinneringsbrief en technische recalls, maar ook voor commerciele doeleinden. Met het oog op bescherming van privacy van de burger vindt minister Netelenbos het niet wenselijk is om de persoonsgegevens nog langer te verstrekken. Verder vindt ze het commercieel gebruik van persoonsgegevens onaanvaardbaar.

Het besluit heeft tot consequentie dat de Stichting RDC in de toekomst geen persoonsgegevens meer van de overheid krijgt voor commerciele doeleinden. Ook andere geinteresseerden krijgen geen toegang tot deze gegevens. De APK mailing komt in handen van de overheid, het versturen van mailings wegens technische recalls zijn een verantwoordelijkheid van de voertuigfabrikant. De verwachting is dat de nieuwe regels per 1 januari 2004 in werking treden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in