Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote merkbekendheid voor ‘troep-webshops’ Temu en Shein, maar aanbevelen ho maar

Meer dan de helft kent Temu en Shein en een vijfde tot een vierde heeft er wel eens besteld. Maar de Net Promoter Score is fors onder nul.
Temu en Shein
Temu en Shein
© Shutterstock
Temu en Shein
Temu en Shein
© Shutterstock

In een mum van tijd hebben Chinese webshops Shein (kleding), en Temu (zo’n beetje alles), naamsbekendheid en share of wallet opgebouwd door zeer lage prijzen te voeren en ook nog eens veel cadeautjes weg te geven. In Nederland zegt 52 procent Shein te kennen (al is het maar van naam), en bij Temu is dat zelfs 62 procent. Van alle Nederlanders heeft 20 procent wel eens iets besteld bij Shein, 26 procent bestelde weleens iets bij Temu. Dat blijkt uit consumentenonderzoek (N=501) dat in samenwerking met Adformatie werd uitgevoerd door MSI-ACI.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Arjan Ribbe

Goed stuk. En laten we vooral AliExpress niet vergeten...https://www.linkedin.com/posts/arjanribbe_wadnwol-aliexpress-huntbpa-activity-7171048694178271234-wPmG?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in