Segers zal zich in zijn nieuwe functie met name richten op de 'corporate identity'. Juist dit zal volgens hem de beslissende factor worden in de concurrentieslag tussen bedrijven. Toch brengt een onevenredig grote nadruk op de identiteit van een onderneming gevaar met zich mee. Als voorbeeld geeft Segers de campagne waarin vliegtuigmaatschappij Easyjet aan de haal ging met de witte zwaan, die geldt als beeldmerk van concurrent KLM. Het is een nieuwe trend, zegt de hoogleraar, waar grote bedrijven zeker rekening mee zullen moeten houden. ‘Schaamteloos profiteren van de bekendheid van grote merken lijkt vooralsnog zeer effectief. Of het ethisch is, laat ik hier even in het midden’, aldus Segers. Teveel nadruk op de vorm, maakt in zo’n geval kwetsbaar. Daar komt bij dat volgens de professor consumenten tegenwoordig minder belang hechten aan imago. Ze hebben genoeg van de door reclames opgelegde ideale lifestyle. (Bron: ANP)
'Imago niet alles'
Grote bedrijven geven miljarden guldens uit aan campagnes om hun imago te verbeteren. Dat dit vaak ten koste gaat van de interne…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu