Ook zijn alle logo's van sigarettenmerken verwijderd uit het jaarverslag op de website van Philip Morris. Volgens een tekst op de voorpagina van het jaarverslag zijn de afbeeldingen weggelaten omdat 'het niet de bedoeling is om sigarettenmerken te adverteren op deze site'. Volgens woordvoerder Peggy Roberts is de papieren versie van het jaarverslag, met afbeeldingen van rokers en sigaretten, slechts gericht op aandeelhouders. De internetversie is voor iedereen toegankelijk. ´We willen geen website waarop beelden van rokende mensen en sigarettenmerken worden overgebracht op kinderen. Het is in overeenstemming met het beleid van Philip Morris om de blootstelling van kinderen aan tabaksreclame te verminderen`, aldus Roberts. Overigens zijn er op de site wel afbeeldingen te vinden van bierdrinkende mensen. Philip Morris is ook eigenaar van biermerk Miller (ANP).
Philip Morris adverteert niet op site
De omslag van het jaarverslag van tabaksgigant Philip Morris, toont een foto van een rokende man met een pakje Marlboro in zijn hand. Maar…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu