Overslaan en naar de inhoud gaan

RCC: reclame NL Energie over Essent misleidend

De Reclame Code Commissie (RCC) vindt de commercial van de Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie) over concurrent Essent 'misleidend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de tv-reclame van stelt het bedrijf dat de consument moet betalen voor het feit dat Essent in 2009 werd overgenomen door het Duitse RWE. Dat wil Essent terugverdienen en daar is de consument de dupe van, aldus NL Energie.
Het 'terugverdienen' van de overnamesom heeft geen relatie met energietarieven en is dus onjuiste informatie, oordeelt de RCC. De commissie adviseert NL Energie niet meer op een soortgelijke manier reclame te maken. Daarnaast stelt de RCC dat de claim 'de goedkoopste' misleidend is en daarom niet meer mag worden gevoerd door NL Energie.
Essent diende ook een klacht in tegen het tonen van de Duitse vlag in de spot in combinatie met 'Ik zeg nein'. Maar de RCC vindt dit niet discriminerend en wijst deze klacht af.
NL Energie heeft inmiddels laten weten gewoon door te gaan met de tv-commercial. Eerder tekende de energiemaatschappij al met succes beroep aan tegen een soortgelijke uitspraak van de codecommissie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in