Onderzocht werden onder meer onderwerpen als de manier van boodschappen doen, de beleving van A-merken en private labels, en het belang dat wordt gehecht aan adverteren. Zo is in Duitsland 65 procent van de consumenten het eens met de stelling dat eigen merken van supermarkten net zoveel kwaliteit bieden als A-merken, en scoort daarmee het hoogst, direct gevolgd door Nederland, waar 62 procent dit vindt. Onderaan staan IJsland en Polen, waar slechts 17 procent het hiermee eens is. De Nederlander hecht kennelijk niet zo aan reclame, want slechts 10 procent koopt het liefst producten waar veel reclame voor wordt gemaakt. Ook van de Duitsers vindt maar 11 procent dat. In Turkije wordt dit juist vrij belangrijk gevonden, met 52 procent. Opmerkelijk genoeg scoort Nederland relatief laag op belangstelling voor de maatschappelijke betrokkenheid van bedrijven: 32 procent. Het is daarmee de op één na laatste, voor Israel. Italië scoort het hoogst met 77 procent, maar ook een land als Polen zit hoger met 54 procent.
Nederlander hecht niet aan reclame
Europa groeit naar een eenheid toe, maar de Europeanen niet. De verschillen worden eerder groter dan kleiner, en Nederlanders blijken…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu