Wie regelmatig bij de supermarkt in de rij staat, kent ongetwijfeld het verschijnsel van de machteloze moeder (of vader) die het eigen kind niet in het gareel kan houden. In eerste instantie lijkt dat een probleem van de ouders. Maar ook de retailer kan er wat aan doen. Door te zorgen voor wat afleiding, wordt de kans dat kinderen vervelend doen, ook kleiner. Bij Disney weten ze daar alles van: in de vaak lange wachtrijen in de attractieparken valt altijd wat te beleven. Bij Kids R Us, een Amerikaanse keten van kinderkledingzaken, staan overal in de winkel, en dus ook bij de kassa, displays met teksten als ‘Touch Me’, ‘Look at Me’ en ‘Turn Me’, speciaal voor de kids. Voor supermarkteigenaren hoeft het niet moeilijk te zijn om het wachten leuker te maken. In de buurt van de kassa kunnen bewegende objecten worden geplaatst of monitors met tekenfilms. Dan hebben de wachtende kinderen wat te doen, hoeven de ouders zich niet te schamen en de overige klanten zich niet meer te ergeren.
Weg met jengelende kinderen
Miljoenen geven retailers uit om het voor hun klanten zo aangenaam mogelijk te maken. Maar als het gaat om de wachtrij voor de kassa, dan…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu