
In theorie moet in elke onderneming klantenwaardegericht worden gemanaged, om de beschikbare ondernemingsresources economisch optimaal in te kunnen zetten. Toch worden maar weinig ondernemingen echt klantgericht gemanaged. De hoofdoorzaak is dat theoretische modellen onvoldoende in de praktijk worden geïmplementeerd. De volgende stappen vormen een ruwe leidraad voor succesvolle implementatie van klantenwaarde management:
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.com- (1) Informeer/train medewerkers die bij de realisatie betrokken zijn.
- (2) Bepaal de beschikbare klantgegevens (bron, kwantiteit, kwaliteit, relevantie).
- (3) Consolideer klantgegevens, in één databank.
- (4) Bepaal de waarde van de onderneming en zijn prestaties voor de klant (customer value).
- (5) Bepaal de waarde van de klant voor de onderneming (customer equity) met een waarderingsmodel (zoals CLV-, RFMR-model).
- (6) Vergroot de klantenwaarde. Manage marketingprocessen, verkoopprocessen en serviceprocessen op klantenwaarde. Oftewel, zorg dat inspanningen overeenstemmen met de (toekomstige) waarde van (potentiële) klanten.
- (7) Blijf klantenwaarde management continu verder ontwikkelen. Bron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee