Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne tegen hardrijden in bebouwde kom

Onder het motto ‘Te hard in de bebouwde kom, daar zijn geen excuses voor’, lanceert het ministerie van Infrastructuur en Milieu een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Binnen de bebouwde kom vindt de meeste interactie plaats tussen automobilisten en kwetsbare verkeersdeelnemers en zijn de gevaren het grootst. Vooral kinderen, ouderen en fietsers lopen gevaar door te hard rijden in woongebieden. Vandaar deze campagne.

De campagne is gericht op automobilisten die bewust of onbewust, vaak omdat ze haast hebben of gestrest zijn, niet letten op hun snelheid in de bebouwde kom. Met de campagne wil het ministerie de automobilist een spiegel voorhouden en duidelijk maken dat er geen geldige reden is om risico’s in het verkeer te nemen.

De bestaat uit radio- en televisiespots en buitenreclame en loopt tot het einde van dit jaar.

Naast de landelijke campagne worden lokale acties en handhaving ingezet in samenwerking met politie en Openbaar Ministerie, lagere overheden en maatschappelijke organisaties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in