De stelling van de vorige Communicatie Poll haakte in op een onderzoek van Blauw Research naar het imago van diverse beroepsgroepen, waarbij politici er met een waarderingscijfer van 5,1 bekaaid afkwamen. De stelling luidde ‘Politici zijn de minst gewaardeerde beroepsgroep met ‘een zweem van groot geld en graaicultuur’. Tijd voor een imagocampagne?’. Een ruime meerderheid van 88 procent vond van niet en koos voor het antwoord ‘Nee dat werkt averechts, want dan komt er weer publiek gemor over de kosten van die campagne’. Daartegenover koos een magere 13 procent voor het antwoord ‘Ja, doel nut en noodzaak van politici moeten helder op het publiek worden overgebracht’.
Communicatie Poll: Peter R. de Vries, kijkcijferkanon
Maar liefst zeven miljoen Nederlanders keken gisteren naar de uitzending van misdaadverslaggever Peter R. de Vries met de bekentenis…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu