Overslaan en naar de inhoud gaan

Pim & Pom-toiletavonturen van The Good Roll moeten toiletangst bij kinderen wegnemen

Samen met Fiep Amsterdam zijn verschillende illustraties van de populaire katjes gecreëerd voor de toiletrol-wikkels.
Pim & Pom-toiletavonturen van The Good Roll moeten toiletangst bij kinderen wegnemen
Pim & Pom-toiletavonturen van The Good Roll moeten toiletangst bij kinderen wegnemen
© Gardeners
Pim & Pom-toiletavonturen van The Good Roll moeten toiletangst bij kinderen wegnemen
Pim & Pom-toiletavonturen van The Good Roll moeten toiletangst bij kinderen wegnemen
© Gardeners

The Good Roll brengt in samenwerking met Fiep Amsterdam een gelimiteerde editie van Pim & Pom-toiletrollen op de markt om kinderen met toiletangst een handje te helpen. Er zijn verschillende illustraties van de katjes gecreëerd voor op de wikkels van de rollen die voor afleiding moeten zorgen tijdens een toiletbezoek. 

related partner content for mobile comes here

De Pim & Pom-editie is ontwikkeld door bureau Gardeners.

De combinatie fun en functie

Gardeners legt uit dat het idee voor de rollen is ontstaan vanuit het inzicht dat veel kinderen last hebben van toiletangst, vervolgens zijn rollen ontwikkeld waarbij fun en emotie aan ‘een vrij functioneel product worden toevoegd. Ouders kunnen samen met hun kind avonturen bedenken of de QR-code scannen voor een spannend Pim & Pom-verhaal, geschreven door Mies Bouhuys. De wikkels zijn ook als kleurplaat te gebruiken.’

Ondersteuning goede doelen

Om het product in de markt te zetten is retailpartner Jumbo erbij betrokken. Volgens The Good Roll gaat de opbrengst van de verkochte rollen voor de helft naar The Good Roll Foundation voor de bouw van toiletten op scholen in Afrika, de andere helft gaat naar de Fiep Westendorp Foundation, die projecten ondersteunt gericht op de bevordering van de culturele en artistieke vorming van kinderen. 

Leuke ervaring geven

Melle Schellekens, The Good Roll, zegt dat ze toiletangst meemaakte bij haar eigen kinderen. ‘Onze rollen zorgden al voor een beetje afleiding. Met de Pim & Pom-rollen kunnen we nu de kleintjes een leuke ervaring geven.’

Lees ook: The Good Roll lanceert het allereerste Toilet Festival ooit

Credits:

Bureau: Gardeners Creative Agency

Klant & partner: The Good Roll

In samenwerking met kinderpsycholoog: Suzanne Smedts

Illustraties: Fiep Westendorp Amsterdam

Retailpartner: Jumbo

Inzet media: pr, influencers, social en OOH

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in