Overslaan en naar de inhoud gaan

Van activatie op de winkelvloer tot branding in de kerstboom

Kerst is en blijft magisch. Ook bij Albert Heijn. In onze kerstcampagne werken we samen met merken en geven we zo onze klanten iets extra’s.
AH Retail Media Services

AH Retail Media Services, de retail media tak van Albert Heijn, helpt merken groeien, zowel online als offline. Middels een groot aanbod van kwalitatieve media oplossingen en waardevolle klantinzichten helpen we mee aan het behalen van merk- en salesdoelstellingen. We bieden een omnichannel aanpak en kunnen vervolgens campagnes closed loop doormeten. Retail media is hierdoor een waardevolle toevoeging aan de traditionele marketingmix.

Lees meer

We zijn al meer dan tien jaar voorloper op het gebied van innovaties en proposities binnen retail media. We beschikken over media binnen alle fasen van de shoppermarketing funnel: van oriëntatie, tot overweging naar aankoop. We weten hoe onze klant shopt, wat ze kopen, en ook wat ze niet meer kopen. We kennen onze klant dus erg goed en weten hoe je succesvolle campagnes opzet om de juiste klant te bereiken.

Lees minder
Kerst

AH Retail Media Services heeft met Coca-Cola, Lay’s en Hertog Jan de handen ineengeslagen en kerst nog wat magischer gemaakt. Zo hebben we de sales- en branding-mogelijkheden uitgebreid tot in de kerstboom: klanten ontvangen een kersthanger van het deelnemende merk bij aanschaf van een aantal producten.

Klanten van Albert Heijn kunnen dus een waar collector’s item in huis halen. Het zijn hangers die elke boom net wat unieker maakt. Daarnaast is de campagne 360 graden doorvertaald en onderdeel van de Albert Heijn-kerstcampagne.

Wij stelden een aantal vragen aan twee van de drie merken die dit jaar zo’n unieke kersthanger hebben. Want hoe komt hun product eigenlijk terug op de kersttafel en wat betekent kerst voor Coca-Cola en Lay’s?

Wat betekent kerst voor jullie?
Noëll Delfsma, Shopper Marketing Manager bij PepsiCo: ‘Voor Lay’s draait kerst om samen zijn en kleine momenten van plezier. Met Lay’s willen we graag iets lekkers bijdragen aan die momenten. Chips hoort daarbij. Iedereen vindt het lekker en het is een goede invulling voor elk (speciaal) moment.’

Volgens Alexandra Smith, Senior Manager Shopper Marketing bij Coca-Cola Europacific Partners, is kerst het moment om mensen samen te brengen: ‘Al meer dan honderd jaar is Coca-Cola onlosmakelijk verbonden met de magie van de feestdagen. Het draait voor ons om warmte, verbondenheid en het creëren van kleine geluksmomenten. Of het nu gaat om het samen genieten van een maaltijd, het versieren van de kerstboom of het kijken naar iconische kerstcommercials; Coca-Cola wil bijdragen aan die bijzondere sfeer van samen zijn.’

Hoe komt jullie product terug op de kersttafel?
Smith: ‘Coca-Cola is een vaste gast op de kersttafel. Het is het drankje dat past bij elk feestelijk gerecht en zorgt voor dat verfrissende moment tijdens een avond samen. Coca-Cola is niet alleen een drankje, maar onderdeel van het kerstgevoel: een fles op tafel, glazen gevuld met ijs, en het geluid van het openen van een fles – dat is pure kerstbeleving.’

Delfsma: ‘Tijdens de feestdagen zien we Lay’s vooral terug tijdens de gezellige momenten: het versieren van de kerstboom, bij de kerstborrel, een spelletjesavond, de eerste kerstfilm van het jaar of gewoon tussendoor.’

Waarom deze samenwerking met Albert Heijn?
Delfsma: ‘Onze samenwerking met Albert Heijn past zo goed omdat ze dicht bij de shopper staan en begrijpen wat kerst speciaal maakt. Zo zorgen we samen dat Lay’s op een natuurlijke manier aanwezig is tijdens de feestdagen, van snackmomenten aan tafel tot een iconisch kerstornament in de boom.’

Smith: ‘Albert Heijn is dé plek waar Nederland zijn kerstboodschappen doet. Door samen te werken kunnen we consumenten op het juiste moment inspireren. Met deze activatie – een gratis Coca-Cola kersthanger bij aankoop van vier flessen Coca-Cola – voegen we een extra stukje magie toe aan het boodschappenmoment. De hanger is een tastbaar item en een herinnering die de feestdagen nog specialer maakt en perfect aansluit bij het idee van samen genieten.’

Hoe sluit deze campagne aan op jullie eigen campagne?
Smith: ‘Onze wereldwijde kerstcampagne draait om het herontdekken van de magie van het seizoen. We geloven dat alle kerst to-do’s en drukte rondom de feestdagen nooit in de weg mogen staan van het genieten van de betekenisvolle momenten, hoe klein of groot ze ook zijn. Coca-Cola helpt consumenten om het seizoen te “refreshen” door kerst weer te laten draaien om het samenkomen, samen klinken en proosten.

Delfsma: Onze Festive campagne draait om samen genieten van kleine, gezellige momenten tijdens de feestdagen. De samenwerking met Albert Heijn maakt deze momenten tastbaar voor shoppers, van activaties in de winkel tot een kersthanger thuis, en versterkt zo onze bredere campagne op een inspirerende manier.

De samenwerking met Albert Heijn versterkt dit verhaal op een heel tastbare manier: een kersthanger maakt Coca-Cola letterlijk onderdeel van kerst: het samen versieren van de boom. Zo brengen we onze belofte – Refresh Your Holiday Spirit – tot leven in de winkel én in de huiskamer.’

Verbinding tussen merken en campagnes
Magie en het delen van bijzondere momenten tijdens kerst komen samen in deze AH-campagne. Het zorgt voor verbinding en plezier, precies wat we ook willen bereiken met de bijzondere kersthangers.

Bij Albert Heijn geven we steeds meer merken de mogelijkheid om in te stappen op onze grotere marketingcampagnes. Dit kan versterkend werken voor merken en zorgt voor een logische toevoeging en verbinding tussen de merken en de campagnes.

Meer informatie?
Ben jij benieuwd wat Albert Heijn Retail Media Services kan betekenen voor jouw merk? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via www.ahretailmediaservices.nl/contact

De actie met Hertog Jan is inmiddels afgelopen. De Lays kersthanger is deze week verkrijgbaar bij aankoop van 3 items Lays 200gr, wokkels of snackboxen. De Coca-Cola kersthanger is verkrijgbaar vanaf 20 december bij aankoop van 4 flessen 1.5 liter Coca-Cola.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

AH Retail Media Services

AH Retail Media Services, de retail media tak van Albert Heijn, helpt merken groeien, zowel online als offline. Middels een groot aanbod van kwalitatieve media oplossingen en waardevolle klantinzichten helpen we mee aan het behalen van merk- en salesdoelstellingen. We bieden een omnichannel aanpak en kunnen vervolgens campagnes closed loop doormeten. Retail media is hierdoor een waardevolle toevoeging aan de traditionele marketingmix.

Lees meer

We zijn al meer dan tien jaar voorloper op het gebied van innovaties en proposities binnen retail media. We beschikken over media binnen alle fasen van de shoppermarketing funnel: van oriëntatie, tot overweging naar aankoop. We weten hoe onze klant shopt, wat ze kopen, en ook wat ze niet meer kopen. We kennen onze klant dus erg goed en weten hoe je succesvolle campagnes opzet om de juiste klant te bereiken.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in