Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders VS met 'volg me niet'-register

Amerikaanse adverteerdersorganisaties stellen een zelfregulatie voor op het gebied van privacybescherming.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Automatiseringgids. Consumenten moeten via een 'opt out'-regeling kunnen aangeven dat zij niet gediend zijn van het verzamelen van gegevens over hun surfgedrag. De adverteerders hebben gisteren hun plannen gepresenteerd.

In juli kwam een rapport uit met als doel de groeiende onvrede in het Amerikaanse Congres weg te nemen over de privacyschendingen online. In dat rapport stelden de adverteerders vormen van zelfregulatie voor om te voorkomen dat de overheid regels zou opleggen. Deelnemers aan het initiatief zijn onder meer Google, Microsoft, Yahoo, Disney en Verizon.

Voorstel is om een button op de site te plaatsen. Door daar op te klikken, krijgen websurfers de mogelijkheid opgenomen te worden in een lijst van mensen die niet gevolgd willen worden. Het gevolg is wel dat zij op de sites van de aangesloten bedrijven minder relevante advertenties zullen zien. Andere bedrijven zeggen helemaal af te zien van het tonen van advertenties aan mensen die hun gegevens niet willen delen.

Voor bedrijven die willen deelnemen aan het programma staan meer details op de site .

Bron: (Thijs Doorenbosch).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in