De autofabrikant wil besparen op de Europese reclamekosten na een moeilijk eerste halfjaar. Ook media en below the line worden herzien. Fiat heeft bureaus gevraagd met ideeën te komen, hoe geld te kunnen besparen. Vier bureaus werken voor Fiat, maar vooral D'Arcy en Leo Burnett hebben het leeuwendeel van het reclameaccount. Het Italiaanse Testa werkt lokaal voor Fiat, terwijl Red Cell (onderdeel van WPP) het pan-Europese creeatieve account van Alfa Romeo behandeld. Hoewel het media-account ook wordt herzien, heeft Fiat dat account al bij één bureau gestald: Starcom MediaVest. Het is volgens Brandrepublic onwaarschijnlijk dat het account verhuist.
Fiat overweegt consolidatie
Fiat praat met zijn vier Europese creatieve netwerken over kostenbesparing en consolidatie van de accounts.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu